بازگشایی پایانه های مرز‌ی زمینی و دریایی خوزستان

مدیرکل سیاسی انتظامی و امور مرزی استانداری خوزستان از بازگشایی مرز‌های زمینی و دریایی استان برای تشرف زائران به عتبات عالیات خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا نجاتی مدیرکل سیاسی انتظامی و امور مرزی استانداری خوزستان گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با مسئولان مرزی عراق، پایانه مسافری مرز زمینی چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز، پایانه مسافری شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و مرز دریایی خرمشهر (اروندرود) برای تردد زائران ایرانی عتبات عالیات بازگشایی شده‌ است.

او افزود: کاروان‌های زیارتی و زائرانی که قصد دارند به صورت انفرادی به شهر‌های مقدس عراق سفر کنند می‌توانند با داشتن روادید و گذرنامه معتبراز طریق مرز‌های زمینی و دریایی خوزستان به عراق عزیمت‌کنند.

نجاتی با اشاره به اینکه مرز‌های زمینی و دریایی (مسافری) خوزستان اوایل آبان ماه به دنبال بروز ناآرامی‌ها در برخی شهر‌های عراق در اقدامی احتیاطی و ملاحظات امنیتی بسته شده بود، بیان کرد: هم اکنون وضعیت شهر‌های عراق به خصوص شهر‌های مقدس این کشور عادی است و خطری شهروندان ایرانی را تهدید نمی‌کند.

این مقام مسئول ادامه داد: با وجود بستن مرز‌های زمینی و دریایی خوزستان بر روی زائران ایرانی، ولی صادرات کالا به عراق در این مدت نه تنها قطع نشد بلکه روندی صعودی پیدا کرد.

انتهای پیام/گ

مرز‌های خوزستان باز هستند

برچسب ها: عتبات عالیات ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.