جمع آوری زباله‌های دریایی توسط ماهیگیران ایتالیایی + فیلم

ماهیگیران ایتالیایی زباله‌های شناور در دریا را جمع آوری می‌کنند.

جمع آوری زباله‌های دریایی توسط ماهیگیران ایتالیایی + فیلمبه گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، ماهیگران استان کامپانیا در جنوب ایتالیا، در ۴ ماه گذشته بیش از ۱۹ تن زباله را که در تور‌های ماهیگیری خود صید کرده بودند برای بازیافت به خشکی منتقل کرده اند.

دولت ایتالیا به منظور کمک به پاکسازی آب‌های این کشور از زباله و به ویژه ظروف پلاستیکی یک بار مصرف، در اواسط سال جاری میلادی با تصویب لایحه قانونی، تسهیلات لازم را برای ماهیگیرانی که زباله‌های دریایی را به خشکی منتقل می‌کنند، اتخاذ کرد.

مسئولان محلی موظف هستند امکانات لازم را برای ماهیگیران به منظور پاکسازی زباله‌های شناور در دریا مانند کیسه‌های بزرگ زباله و اختصاص صندوق‌های ویژه جمع آوری این زباله‌ها در ساحل، ایجاد کنند.

داوطلبان و فعالان محیط زیستی ایتالیا متعاقبا این زباله‌های دریایی را برای بازیافت جدا سازی می‌کنند.

به گفته کارشناسان پلاستیک نزدیک به ۹۰ درصد زباله‌های دریا‌های ایتالیا را تشکیل می‌دهد. گونه‌های مختلف در دریا می‌توانند به زباله‌های پلاستیکی چسبیده و هزاران کیلومتر در دریا جا به جا شوند و به محلی که بومی آنجا نیستند وارد شوند. در برخی از مناطق جریان‌های اب، می‌تواند اشیای پلاستیکی و زباله‌های دیگر را با هم جمع کرده و به توده‌های غول اسا و چرخان از زباله تبدیل کند.


بیشتر بخوانید: ترجمه کتاب «سفر به گرای ۲۷۰ درجه» به زبان ایتالیایی + فیلم 


انتهای پیام/
 

جمع آوری آشغال از سطح دریا + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار