مدیرکل میراث فرهنگی لرستان خبر داد؛

پایان عملیات مرمت پل تاریخی «کلهر» در شهرستان پلدختر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از پایان عملیات مرمت پل تاریخی «کلهر» شهرستان پلدختر که در جریان سیلاب دچار خسارت شده بود، خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سید امین قاسمی در جمع خبرنگاران از اتمام عملیات مرمت و نجات بخشی پل «کلهر» خبر داد و گفت: «کلهر» یکی از بنا‌های عظیم لرستان و کشور در حوزه پل‌های تاریخی است که بر اثر سیل فروردین ماه ۹۸ به بخش‌هایی از پایه‌های آن خساراتی وارد شد.

او، اظهار داشت: میراث فرهنگی در راستای اهداف سازمانی خود، عملیات حفظ و باز زنده سازی پایه آسیب دیده از سیل اخیر پل تاریخی «کلهر» را با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون ریال به صورت امانی در دستور کار قرار داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان، عنوان کرد: در مرحله پایانی عملیات مرمت پل «کلهر» که با هدف نجات بخشی پایه آسیب دیده از خطر احتمالی انجام گرفت، مساحتی در حدود تقریبی ۲۰۰ متر مربع از بنای مذکور که بخش‌هایی از بستر، بدنه و آبشکن را شامل می‌شود با استفاده از مصالح و ملات سنتی مرمت و باز زنده سازی شد.

قاسمی، بیان داشت: برای انجام عملیات مرمت پل «کلهر» ضمن بهره گیری از هنر معماری سنتی به منظور حفظ اصالت و نمای ظاهری بنا، از مصالحی مانند ملات سنتی، گچ نیمکوب و سنگ‌های پاکتراش که از معادن منطقه تهیه و استخراج شده، استفاده شده است.

 

انتهای پیام/پ

 بازسازی مکان های تاریخی سیل زده در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار