تصویب اعتبارات جبران خسارت های سیل در سه محور استان

مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبارات جبران خسارت های سیلاب های فروردین امسال در سه محور شامل ترمیم زیرساخت های عمرانی، کشاورزی و پرداخت به کشاورزان خسارت دیده پیش بینی،اختصاص و پرداخت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، وحید محمدی تبار مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۵۹۰ میلیارد ریال اعتبارات سیل برای مرمت زیرساخت های آسیب دیده از سیلاب های فروردین امسال اختصاص و بین دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده است.

او بیان کرد: این میزان اعتبار برای تعمیر و نوسازی زیرساخت های حوزه های آب شهری، آب روستایی،آب منطقه ای،راهسازی،حمل و نقل جاده ای ، هواشناسی ،شهرداری ها، دهیاری ها و بنیاد مسکن به دستگاه های اجرایی متولی اختصاص یافته است.

مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد همچنین از ابلاغ ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت های وارد شده به کشاورزان خبر داد و تاکید کرد: مستندات ارائه شده به سامانه سجا پس از راستی آزمایی تائید و خسارت های بلاعوض پرداخت می شود.

او عنوان کرد: ۱۸۳ میلیارد ریال اعتبار نیز برای تعمیر زیرساخت هایی چون قنات ها،کانال های آبرسانی و دیگر زیرساخت های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصویب شده است.

محمدی تبار گفت: چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال همچنین برای جبران زیرساخت های ورزشی خسارت دیده از سیلاب های امسال تصویب شده است.

در پی بارش‌های سیل آسای فروردین امسال ، سیلاب بیشتر استان‌های کشور به خصوص استان‌های شمالی، جنوبی و جنوب غرب کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد را در برگرفت.
 این بارندگی‌ها خسارت‌های بسیاری در استان‌های گلستان، مازندران، خوزستان و لرستان و کهگیلویه و بویراحمد درپی داشت.

در اثر سیل فروردین ماه امسال در این استان بر اساس برآوردهای کارشناسان، بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال به این استان در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، مسکن، شیلات، زیرساخت‌های جاده‌ای و دیگر بخش ها خسارت وارد شد.

 

انتهای پیام/ط

اعتبارات جبران خسارت های سیلاب کهگیلویه و بویراحمد در سه محور تصویب شد

برچسب ها: تسهیلات ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.