اعضای شورای شهر تهران با ۱۳ رأی موافق یک فوریت طرح اصلاح آئین‌نامه نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران را به تصویب رساندند.

تصویب یک فوریت طرح اصلاح آئین‌نامه نامگذاری معابر پایتختبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی یک فوریت طرح اصلاح آئین‌نامه نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران در دستور کار یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران قرار گرفت.

در ابتدای بررسی این دستور احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران، گفت: اگر قرار باشد ما در شورای شهر تهران نامگذاری معابر داشته باشیم، این اقدام باید بر اساس سلسله مراتبی انجام شود و یکی از کارهای خوب این دوره شورای شهر تهران، برگزاری انتخابات شورایاران در پایتخت بود.

عضو شورای شهر تهران در تشریح وظایف شورایاران، گفت: شورایاران امین مردم محله‌های پایتخت هستند و اگر قرار باشد اظهار نظری در حوزه نامگذاری معابر انجام شود، حق اظهار نظر ساکنان محله از ما بیشتر است.

پس از اظهار نظر مسجد جامعی، حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در مخالفت با این طرح، گفت: آقای مسجد جامعی اعلام کردند که بهتر است شورایاران نیز در نامگذاری معابر نظر بدهند و امروز نیز این اتفاق در حال رخ دادن است، اما باید به این نکته توجه کرد که هر کدام از اعضای ستاد شورایاری‌ها نمی‌توانند به همه کوچه‌ها و معابر اشراف داشته باشند.


بیشتر بخوانید: وارد شدن هزینه سنگین به کشور با تخریب و غارت اموال عمومی


عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تأکید کرد: بر اساس قانون وظیفه نامگذاری در معابر پایتخت بر عهده شورای شهر است و ما به نمایندگان بنیاد شهید و فرهنگستان نیز حق رأی دادیم و اگر اعضای شورایاری نیز حق رأی داشته باشند، حق طلب رأی برای نامگذاری معابر افزایش پیدا می‌کند.

پس از اظهارنظر نظری، زهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در موافقت با این طرح، گفت: یکی از کارهای جدی شورای شهر، نامگذاری معابر است که به صورت مداوم با برگزاری جلسه‌هایی انجام می‌شود و من با فوریت این طرح موافق هستم، زیرا وجود شورایاری‌ها به معنی نبودن سمن‌ها نیست و اگر این گونه برداشت کنیم، دچار چالش جدی می‌شویم.

پس از اظهار نظر موافقان و مخالفان، یک فوریت طرح اصلاح آئین‌نامه نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شورای شهر تهران در صحن شورای شهر به رأی گذاشته شد و اعضای این شورا با ۱۳ رأی موافق یک فوریت طرح را به تصویب رساندند.

انتهای پیام/

جزئیات تصویب یک فوریت طرح اصلاح آئین‌نامه نامگذاری معابر پایتخت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار