مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر:

مهارت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای تنها در حوزه‌های فنی نیست

عبدالمجید دراهکی گفت: مهارت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای تنها در حوزه‌های فنی نیست,این سازمان در بخش‌های دیگری نیز آموزش‌های خوبی ارائه می‌دهد.

مهارت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای تنها در حوزه‌های فنی نیستبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالمجید دراهکی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر در نشست با معاون پشتیبانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انژی پارس با بیان اینکه بسیاری از افراد بیکار، بدون مهارت‌های مورد نیاز بازار کار هستند و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای یکی از مراکز تخصصی است که این ظرفیت را دارد تا با ارائه آموزش‌های حرفه‌ای به آن ها، زمینه اشتغال به کارشان را فراهم کند، بیان کرد: ۷۵ درصد ساعت های آموزش در این مراکز عملی است تا پنجه های فرد برای ورود به بازار کار کارآمد شود.

او با بیان اینکه مهارت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای تنها در حوزه‌های فنی نیست،افزود:این سازمان در بخش‌های خدمات، گردشگری، فرهنگ و هنر و حوزه دریایی، توسعه دریایی و حوزه ساحلی آموزش‌های خوبی ارایه می‌دهد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر تصریح کرد: یکی از مزیت‌های آموزش فنی و حرفه ای، آموزش بر اساس استاندارد‌های بین المللی با کد بین المللی است و شخصی که این مدرک را دریافت کند در هر کجای این دنیا برود و با ارایه این مدرک باید بتواند مهارت فرا گرفته را ارایه دهد.

دراهکی عنوان کرد: آموزش های مهارتی در بیش از 15 مرکز آموزش فنی حرفه ای ثابت دولتی و بیش از 175 مرکز آموزشی آزاد استان بوشهر به افراد علاقمند ارائه می شود که لازمه توسعه این آموزش ها همکاری صنایع با مجموعه آموزش فنی و حرفه ای است.

او افزود: احساس می‌شود خلاء مهارتی در صنایع وجود دارد که اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر می‌تواند این کمبود و خلاء را در بخش‌های مختلف پوشش دهد تا افراد شاغل در این بخش کار با کیفیت ارایه نمایند و بهره وری صنایع بیشتر شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر داشتن مهارت را لازمه اشتغال دانست و تاکید کرد: فردی که دارای مهارت و تخصص باشد شانس اشتغال بالاتری نسبت به سایر افراد جامعه دارد و باید صنایع با ارایه نیازهای شغلی خود به مجموعه آموزش فنی و حرفه ای زمینه را برای حضور هر چه بهتر جوانان در عرصه اشتغال فراهم کنند.

دراهکی از برگزاری دوره های مهارتی در حوزه مشاغل پیرامونی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای توسعه اشتغال پایدار جوانان جنوب استان بوشهر خبر داد وتاکید کرد: این حرفه ها با همکاری شرکت مدیریت صنعتی ایران کارشناسی شده و در راستای ایجاد اشتغال همراستا با ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس می باشند.

انتهای پیام/م

مهارت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف است

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.