توسعه آموزش مهارت، راهکار برطرف کردن مشکل بیکاری

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی راهکار حل مشکل بیکاری در کشور را توسعه مهارت‌های فنی وحرفه‌ای و تخصصی شدن آموزش‌ها در این زمینه عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در عسلویه بیان کرد: امروز دغدغه اصلی کشور بحث اشتغال و بیکاری است و در این شرایط، توسعه و تخصصی کردن مهارت‌های فنی وحرفه‌ای برای برطرف کردن این مشکل ضروری است.

او افزود: همان گونه که در۴۰ سال گذشته عمده توجه معطوف به ورود به مراکز آموزش عالی بود در این شرایط باید به فراگیری مهارت با استاندارد‌های آموزشی و صلاحیت‌های حرفه‌ای هشتگانه را بپردازیم تا بتوانیم این نگاه را به تفکری ملی تبدیل کنیم و فضیلت مهارت، مانند تقدس کار در جامعه مطرح شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با وجود هفت استان ساحلی کشور، روی‌آوری به مهارت صیادی، کشتیرانی و سایر زیربخش‌های مرتبط یک ضرورت ملی است، اما با توجه به اینکه سیاست توسعه و پیشرفت برپایه اقتصاد دریامحور نبوده این بخش هم مغفول مانده‌ است.

هاشمی گفت: نه تنها استان بوشهر، بلکه ایران به علت دارا بودن ذخایر مهم نفت و گاز به عنوان قطب انرژی جهان به شمار می‌رود و توجه به این بخش و تقویت مهارت‌ها یک ضرورت ملی است.

او با اشاره به برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای توسعه آموزش مهارت بر اساس دانش و فناوری روز، تصریح کرد: سرعت دانش و فناوری در این بخش به اندازه‌ای است و اگر دیر حرکت کنیم حتی همین فرصت‌های شغلی موجود را نیز از دست می‌دهیم برهمین اساس باید با آینده‌پژوهی بتوانیم مسیر فراگیری مهارت‌ها را متناسب با نیاز و تقاضای بازار هموارکنیم.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: مراکز بزرگ صنعتی و کارگاه‌ها نیاز به کارگر تولیدی و خدماتی ماهر دارند برهمین اساس مهارت‌ها باید متناسب با نیاز روز توسعه یابد.

هاشمی ادامه داد: استان بوشهر به علت شرایط خاص اقلیمی در فصل زمستان بسیاری از محصولات نوبرانه را تولید می‌کند با وجود این قابلیت، اما مهارت‌ها هنوز در بخش کشاورزی، دامپروری، صیادی، توسعه گلخانه، پرورش ماهی در قفس به بلوغ نرسیده است.

او تاکید کرد: تلاش می‌شود با هم‌افزایی نهاد‌های غیردولتی و دولتی، آنچه که شایسته کشور و جوانان جویای کار است به فضاسازی‌هایی که به آن‌ها منزلت اجتماعی دهد، روی آوریم.

انتهای پیام/ک

توسعه آموزش مهارت بر اساس دانش و فناوری روز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.