مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال ۱۶ هزار نفر در دوره‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کرده‌اند که تلاش می‌کنیم در نیمه دوم سال نیز، همین تعداد هنرجو را آموزش دهیم.

۱۶ هزار بوشهری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را آموختندعبدالمجید دوراهکی در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر بیان کرد: حدود ۳۰۰ رشته مهارتی و آموزشی در نیمه نخست سال در بخش دولتی و خصوصی به هنرجویان آموزش داده شد.

او با اشاره به تلاش برای گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای افزود: تلاش خواهیم کرد دوره‌های مهارتی را با هدف توانمند ساختن افراد برای ایجاد کسب و کار در میان گروه‌های مختلف به ویژه دانشجویان، سربازان و زنان سرپرست خانوار توسعه دهیم.

دانش آموزان مهارت یاد می‌گیرند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر همچنین به اجرای طرح ایران مهارت در مدارس استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: با تفاهم‌نامه‌ای که با اداره کل آموزش و پرورش امضا شده است این طرح از ابتدای مهر آغاز می‌شود و تا پایان شهریور سال ۹۹ ادامه خواهد داشت.

دوراهکی افزود: در طرح ایران مهارت، دوره‌های مهارتی آموزشی برای دانش آموزان مقاطع اول و دوم متوسطه برگزار می‌شود و هدف از اجرای آن، ایجاد روحیه کارآفرینی در بین دانش آموزان و شکوفایی استعدادهاست.

او گفت: با توجه به اینکه هنرجویان ما در این دوره‌ها، دانش آموز هستند، استاندارد‌ها را کاهش داده‌ایم تا بتوان برایشان گواهی صادر کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر ادامه داد: تلاش خواهیم کرد دانش آموزان در این دوره‌ها مهارتی بیاموزند که بتوانند بر اساس آن، آینده شغلی خود را بهتر رقم بزنند.

دوراهکی از خانواده‌ها خواست فرزندانشان را تشویق کنند علاوه بر علم آموزی، در کلاس‌های مهارتی نیز شرکت کنند.

اجرای دوره‌های مهارت آموزی در ۶۰ روستا

او یکی از برنامه‌های آموزش فنی وحرفه‌ای را گسترش این آموزش‌ها در روستا‌ها دانست و گفت: ۶۰ روستا در استان بوشهر به عنوان نمونه انتخاب شده تا دوره‌های آموزش مهارتی را آنجا برگزار کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر افزود: تلاش خواهیم کرد این آموزش‌ها متناسب با ظرفیت‌های موجود در روستا‌ها برگزار شود و رونق اقتصادی این مناطق را به دنبال داشته باشد.

مسابقات مهارتی سربازان، آذر برگزار می‌شود

دوراهکی با بیان اینکه اداره کل فنی حرفه‌ای استان بوشهر دوره‌های آموزشی برای سربازان برگزار کرده است، افزود: در هفته مهارت که شهریور بود، هشت کارگاه آموزشی برای سربازان برگزار کردیم که در نیمه دوم سال نیز تلاش می‌شود این دوره‌ها را در پادگان‌های سربازان برگزار کنیم.

او گفت: استان بوشهر در زمینه تربیت نیروی انسانی مستقر در نیرو‌های مسلح مقام نخست را به دست آورده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از برگزاری مسابقات آزاد مهارتی سربازان نیرو‌های مسلح در آذر خبر داد و عنوان کرد: نخستین بار است که این مسابقات در استان بوشهر برگزار می‌شود و سربازان پس از شرکت در دوره‌های خاص و کسب امتیاز‌های قابل قبول، مجوز حضور در این مسابقات را کسب خواهند کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.