طرح ایران مهارت در ۱۳۰ مدرسه دوره اول متوسطه استان بوشهر اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در نشست بررسی موانع و مشکلات طرح ایران مهارت گفت: طرح ایران مهارت به منظور مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان در مدارس دوره متوسطه اول در پایه‌های هفتم تا نهم استان اجرا خواهد شد.

عبدالمجید دراهکی افزود: توسعه و تقویت فرهنگ مهارت‌آموزی، ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعداد‌های مهارتی دانش‌آموزان، ایجاد زمینه کسب شایستگی‌های پایه فنی موردنیاز نیروی کار حرف و مشاغل گوناگون، کمک به نوآوری و کارآفرینی و ایجاد ارتباط بین آموزش رسمی و غیررسمی در دوره اول متوسطه از اهداف طرح یادشده است.

وی ادامه داد: در طرح ایران مهارت آموزش رشته‌های حوزه‌های صنعت و معدن، کشاورزی و فرهنگ و هنر برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است که با مشارکت ۱۲۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در مدارس متوسطه استان بر اساس نیاز دانش آموزان اجرا می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان این که ۵۰۰ مهارت برای طرح ایران مهارت در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: آموزش مهارت‌های فنی و اجتماعی، افزایش آگاهی دانش آموزان در رابطه با مشاغل و بازار کار آن‌ها و کمک به هدایت تحصیلی دانش آموزان در هنگام انتخاب رشته‌های دانشگاهی از جمله دیگر اهداف اجرای این طرح است.

دراهکی گفت: اجرای طرح ایران مهارت، ضعف‌های آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی کشور در زمینه مهارت‌آموزی را برطرف خواهد کرد.

وی یادآور شد: هر چقدر آموزش مهارت‌های پایه را میان دانش‌آموزان گسترش دهیم، در توسعه کارآفرینی مؤثر خواهد بود و باید همکاری‌های لازم با آموزش و پرورش برای اجرا و تقویت طرح ایران مهارت بیشتر شود تا خروجی طرح مفید باشد.

انتهای پیام/ک

۵۰۰ مهارت برای طرح ایران مهارت در نظر گرفته شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.