باید نقش زنان در انقلاب اسلامی بازخوانی شود

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه باید نقش زنان در انقلاب اسلامی بازخوانی شود گفت: دشمن از مردمی بودن انقلاب عصبانی است.

باید نقش زنان در انقلاب اسلامی بازخوانی شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سردار مظاهر مجیدی ظهر، فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان امروز در یادواره ۳۳۴ زن شهید استان همدان با بیان اینکه زنان یکی از ارکان بزرگ انقلاب اسلامی هستند که نقش بزرگی در پیروزی آن داشتند گفت: در این روز یاد حماسه‌های مجاهد فی‌سبیل الله «خواهردباغ» افتادم، وقتی که امام خمینی (ره) در پاریس بودند ایشان همراهی و حفاظت امام (ره) را بر عهده داشتند.

او  با بیان اینکه این بزرگوار وقتی به استان همدان آمدند و در کشور حضور یافتند همان مسیر انقلابی خود را طی کردند گفت: شاید در کشور تنها جایی که یک فرمانده سپاه خانم داشته باشد، همدان است،  با بیان اینکه نقش خواهردباغ در هشت سال دفاع مقدس نیز بی‌نظیر بود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با اشاره به اینکه خواهردباغ برای فرماندهی آموزش‌هایی دیده بودند و با افکار و راه امام (ره) آشنا بودند گفت: در جنگ تحمیلی دیدیم که چگونه توانستند به عنوان یک فرمانده نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

او با بیان اینکه با وجود سختی کار فرماندهی نظامی، اما ایشان در آن برهه حساس از تاریخ انقلاب اسلامی که کشور با بحران و درگیری همراه بود، خوش درخشیدند افزود: ایشان نقش بی‌نظیری را در کشور و در استان همدان ایفا کردند و خستگی‌ناپذیر بودند.

مجیدی با بیان اینکه حرکت چندین ساله خواهر دباغ طوری بود که مبارزه را برای خود خط مشی انتخاب کرده بود گفت: بسیاری از زنان ما اینگونه بودند و بسیاری از آن‌ها جان خود را در راه اسلام و انقلاب دادند.

وی با اشاره به اینکه وقتی به تاریخ زندگی شهدای زن استان همدان نگاه می‌کنیم، می‌بینیم چقدر برای انقلاب خود نقش‌آفرینی کردند افزود: برخی از آن‌ها در نماز جمعه به شهادت رسیدند که اثری از آن‌ها دیده نشد، چون وقتی رژیم بعثی شهر همدان را بمباران کردند خواهران در حال قرائت نماز بودند و بمب به پیکر آن‌ها برخورد کرد و اثری از آن‌ها باقی نماند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه امروز در هفته بسیج نیازمند بازخوانی این تفکر هستیم که چطور زنان ما همراه با مردان و مجاهدان خود حرکت کردند افزود: هرجا که یک مجاهد بزرگ است حتما کسی او را همراهی کرده است و این زنان بودند که پای کار آمدند.

سردار مجیدی با اشاره به اینکه همسران بزرگانی، چون حاج ستار ابراهیمی و شهید چیت‌سازیان بودند که آن‌ها را همراهی کردند تا بتوانند حماسه بیافرینند گفت: باید تفکر بسیجی خواهران را بازخوانی کنیم تا جوانان بدانند چه کسانی پای این انقلاب ایستادند که بتوانیم امروز این پیروزی بزرگ انقلاب اسلامی را به رخ جهان بکشانیم.

مجیدی بیان کرد: اگر امروز می‌بینیم استکبار با بغض و کینه با انقلاب اسلامی برخورد می‌کند نه صرفا به خاطر چند مسوول است بلکه پشتوانه این نظام مردم هستند و این موضوع باعث دشمنی آن‌ها شده است.

او با اشاره به اینکه امروز در چهل سالگی بسیج هستیم یعنی ۴۰ سال مقاومت، ایثار، گذشت و از خود مایه گذاشتن گفت: بسیجی که در انقلاب اسلامی دفاع کرد تا به امروز که در هفته بسیج در کف خیابان خونش ریخته شد و این یعنی پایداری و سربازی کردن برای ولایت.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان تاکید کرد: امروز نیاز است نقش خواهران را در این حرکت بزرگ و انقلاب اسلامی بازخوانی کنیم.

انتهای پیام/ا

 

دشمن از مردمی بودن انقلاب عصبانی است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار