در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

افسردگی در کمین چه کسانی است؟

یک متخصص روانپزشک گفت: افسردگی یکی از بیماری‌های نسبتا شایع است که درصد بالایی از جامعه را درگیر می‌کند.

افسردگی در کمین چه کسانی است؟محمد رضا خدایی متخصص روانپزشک در گفتگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بیماری افسردگی گفت: افسردگی یکی از بیماری‌های نسبتا شایع است که درصد بالایی از جامعه را درگیر می‌کند.

او افزود: به علت عواقب زیانبار افسردگی در سال‌های گذشته شعار «پیشگیری از افسردگی و توجه به افسردگی» از سوی سازمان بهداشت جهانی بیان شد.

خدایی با اشاره به بروز علائم افسردگی در بین افراد اظهار کرد: اختلال افسردگی خفیف یا کوتاه مدت با علائمی مانند غفلت و نبود رضایت از زندگی، کم خوابی‌های شبانه، قدرت تصمیم گیری ضعیف، اختلال در اشتها و توجه، گریه کردن، زودرنجی، حساس بودن، گوشه گیری، احساس گناه، خودکشی، افکار منفی و نا امید کننده در افراد نشان داده می‌شود و ۸ تا ۱۰ درصد افراد جامعه مخصوصا بانوان را در بر می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: غذا‌هایی که مادران باردار باید از خوردن آن پرهیز کنند


این متخصص روانپزشک تصریح کرد: مسائل اجتماعی، اقتصادی، ‍ژنتیکی، فرهنگی، شخصیتی، کم کاری تیروئید، کم خونی و تغییرات هورمونی در تشدید علائم ابتلا به افسردگی موثر است.

خدایی افزود: بیماری‌های جسمی مانند سردرد، اختلالات گوارشی، اضطراب، ناراحتی‌های قلبی و عروقی در تشدید ابتلا به افسردگی موثر است.

او درباره مصرف موادغذایی موثر در بروز افسردگی گفت: به گفته عده‌ای از افراد مصرف موادغذایی حاوی سروتونین باعث مبتلا شدن افراد به افسردگی خواهد شد، اما از نظر پزشکی زیاد قابل بررسی نیست.

خدایی گفت: تغییر سبک زندگی، کاهش استرس، رعایت بهداشت و سلامت روان، دید و احساس مثبت به دیگران، رژیم غذایی مناسب، صحبت کردن با هم نوعان و شاد بودن بهترین راه پیشگیری برای جلوگیری از ابتلا به افسردگی و درمان‌های دارویی است.

انتهای پیام/

چه کسانی زودتر به افسردگی مبتلا می‌شوند؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار