نقش موثر ایمان و بصیرت برای ترویج فرهنگ عاشورا

معاون فرهنگی ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: هر شاعر و انسان انقلابی که بخواهد فرهنگ عاشورا و مهدویت را ترویج دهد باید از دو بال ایمان و بصیرت بهره گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سردار ابوالفضل شکاری، معاون فرهنگی ستاد کل نیرو‌های مسلح در جشنواره ملی شعر در امتداد فجر در یزد گفت: بصیرت سه کلید واژه مهم را در شاعر احیا می‌کند که چگونه حرکت کند، چگونه معیار‌های صحیح را تشخیص دهد و  مسیر را به سمت هدف تعیین شده طی کند.

او با اشاره به اینکه فرهنگ عاشورا، الگوی آزادی خواهی و ظلم ستیزی است، افزود: یک‌ شاعر انقلابی باید محافظه کار نباشد، به موقع به فریاد انقلاب اسلامی برسد و در گام دوم آینده نگر و هدایتگر باشد.

معاون فرهنگی ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: وقتی سایه شاعران انقلابی در جامعه کمرنگ می‌شود مداحان ما از الگوی ترانه‌های طاغوتی و مضحک استفاده می‌کنند، از این رو  میدان داری شاعران انقلابی اهمیت زیادی دارد.

شکاری گفت: اگر بخواهیم اهداف راهبردی که رهبر معظم انقلاب فرمودند محقق شود یکی از این راهبرد‌ها برگزاری همین جشنواره‌های شعر آیینی است.

در جشنواره ملی شعر در امتداد فجر۷۰ نفر از شعرای آئینی سراسر کشور در موضوعات مختلف عدالت علوی، بسیج، استکبارستیزی و سبک زندگی اشعار خود را قرائت کردند.

انتهای پیام/ی

فرهنگ عاشورا، الگویی آزادی خواهی و ظلم ستیزی است

برچسب ها: انقلاب اسلامی ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار