مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: فردا آخرین مهلت استفاده از تخفیفات طرح پائیزه کتاب است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه پنجم آذر آخرین مهلت استفاده از تخفیفات طرح پائیزه کتاب ۹۸ است، گفت: گیلان با فروش بیش از ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریالی در رتبه پنجم فروش کشور در این طرح قرار دارد.

او، با اشاره به اجرای طرح پائیزه کتاب ۹۸ در ۲۰ کتابفروشی استان، افزود: این طرح گامی دیگر در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از کتاب‌فروشان به عنوان پاتوق فرهنگی و اعطای یارانه نشر کتاب از طریق کتابفروشی‌ها است که با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همزمان با بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۳ آبان‌ماه همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شد.

دبیر ستاد برگزاری هفته کتاب گیلان، با بیان اینکه در ابتدا قرار بود این طرح تا پایان آبان اجرایی شود، گفت: طرح پائیزه کتاب ۹۸ با توجه به مشکلات سراسری اینترنت و تغییرات ناگهانی جوی در کشور تا پنجم آذرماه تمدید شد.

فیروز فاضلی افزود: بر اساس آمار به‌دست آمده بیش از ۲۸۰ هزار و ۵۰۰ نسخه کتاب به‌ارزش بالغ بر ۸۵ میلیارد و ۸۳۴ میلیون ریال در سراسر کشور به‌فروش رسیده است که سهم استان گیلان با فروش بیش از ۱۹ هزار و ۶۰۰ عنوان کتاب به‌ارزش بالغ بر پنج میلیارد و ۶۸۱ میلیون ریالی در رتبه پنجم قرار دارد.

او، با بیان اینکه ۶۰۸ کتابفروشی کشور در طرح پائیزه کتاب ۹۸ عضو طرح شده اند، گفت: در این میان ۲۰ کتابفروشی گیلان شامل هشت کتابفروشی در شهرستان‌ها و ۱۲ کتابفروشی در مرکز استان مشغول به فعالیت هستند که بر این اساس استان گیلان با داشتن سه درصد از کتابفروشی‌ها، هفت درصد از فروش را به‌خود اختصاص داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: کتابفروشی «کتاب فرازمند» رشت با مدیریت ابراهیم فرازمند، تا این لحظه با فروش بیش از هشت هزار و ۴۰۰ عنوان کتاب در رتبه چهارم پرفروش‌ترین کتابفروشی‌های کشور در طرح پائیزه کتاب ۹۸ قرار دارد.

فاضلی، در ادامه با بیان اینکه بر اساس این طرح، علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی صرفاً با همراه داشتن کارت ملی می‌توانند از تخفیف ۲۰ درصدی خرید کتاب از کتابفروشی‌های عضو این طرح استفاده کنند، گفت: علاقه‌مندان به کتاب در شهر رشت می‌توانند به کتابفروشی‌های «انتشارات جنگل جاودانه»، «انتشارات طاعتی»، «انتشارات وارسته»، «پاتوق کتاب»، «روزگار»، «شهر کتاب»، «فرازمند»، «ماه نو»، «مرکز فرهنگی آسمان»، «مژده»، «کتابسرای دیبا» و «کودک و نوجوان باز باران» مراجعه کنند.

او افزود: در سایر شهر‌های استان نیز کتابفروشی‌های «روشنا»، «قصر دانش نوین»، «میرزایی» و «معلم» بندر انزلی، «خانه کتاب» و «شهر کتاب» لاهیجان، «خاوری» و «شهر کتاب» لنگرود عضو این طرح ملی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان همچنین گفت: آن‌دسته از افرادی که تا کنون موفق به استفاده از بن‌کارت الکترونیک خریداری شده از بانک عامل مستقر در پانزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان نشده‌اند نیز می‌توانند با خرید از کتابفروشی‌های مشترک طرح پائیزه کتاب و اعلام شده در آدرس https://gilan.farhang.gov.ir/fa/fairandfestival/bookexpo از تخفیف بیشتری بهره‌مند شوند.

فیروز فاضلی تصریح کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص طرح پائیزه کتاب می‌توانند به سایت http://tarh.ketab.ir مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

پنجم آذرماه آخرین مهلت استفاده از تخفیفات طرح پائیزه کتاب 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.