دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران در اراک:

بیمه نقش موثر و سازنده ای در رفع مشکلات جامعه دارد

دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران در همایش اراک گفت: بیمه نقش موثر و سازنده ای در رفع مشکلات جامعه دارد.

بیمه نقش موثر و سازنده ای در رفع مشکلات جامعه داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، کریمی دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران در همایش راهکار‌های افزایش ضریب نفوذ بیمه در استان مرکزی گفت: بیمه نقش موثر و سازنده‌ای در رفع مشکلات جامعه دارد.

کریمی با بیان اینکه گسترش فرهنگ بیمه در جامعه نیازمند تلاش جمعی مردم و مسئولان است افزود: بایستی شرایط و آثار بیمه برای مردم تبیین شود تا هر چه بیشتر برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن تشویق شوند.

او اضافه کرد: با برنامه ریزی مناسب می‌توان از میزان خسارت حوادث اجتناب ناپذیری مثل سیل و زلزله در جامعه کم کرد.

صنعت بیمه ابزار مناسب برای کاهش خسارت‌ها و مشکلات مردم

سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی هم در این همایش گفت: صنعت بیمه سابقه خوب و درخشانی در کشور داشته و به عنوان ابزار مناسب برای کاهش خسارت ها، درد و رنج و مشکلات مردم در حوادث طبیعی و همچنین حوادث غیر طبیعی است، ولی آنطور که باید و شاید در بین مردم معرفی نشده است.

آقازاده با بیان اینکه بیمه ضرورت و نیاز زندگی امروز ماست افزود: با معرفی خوب این صنعت زمینه گستره نفوذ آن را در بین مردم و آحاد جامعه را فراهم کنیم.

او با توجه به اینکه هراندازه که فرهنگ بیمه در استان و یا در کشور شکل بگیرد به همان اندازه نیز آسایش و آرامش در جامعه بیشتر می‌شود گفت: با یک برنامه ریزی دقیق تلاش شود تا ضریب نفوذ بیمه در استان افزایش یابد.

ضریب نفوذ بیمه اماکن و ساختمان‌ها در استان مرکزی مناسب نیست

زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم گفت: در بحث بیمه اماکن و ساختمان‌ها ضریب نفوذ استان خیلی مناسب نیست، اما از متوسط کشوری وضعیت بهتری داریم و باید در روستا‌ها که آسیب پذیری بیشتری دارند در آن‌ها بیمه ترویج و تبلیغ بیشتری شود.

ملکی رئیس شورای هماهنگی بیمه استان مرکزی هم گزارشی از وضعیت بیمه در استان ارائه کرد و گفت: ضریب نفوذ بیمه در استان یک و ۵۳ صدم است که امیدواریم با همکاری و تلاش و پیگیری آن را افزایش دهیم.

مقدسی نماینده شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان مرکزی هم به چالش‌های صنعت بیمه در استان اشاره کرد و افزود: نبود تبلیغات بیمه‌ای و دانش اندک بیمه‌ای مردم و مشکلات بیمه‌های درمانی از جمله چالش‌های پیش رو است.

در پایان این همایش که در آستانه ۱۳ آذر روز ملی صنعت بیمه با حضور جمعی از مسئولان برگزارشد راهکار‌های افزایش ضریب نفوذ بیمه در استان مرکزی بررسی و از فعالان صنعت بیمه استان هم تجلیل شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.