ثبت بیش از ۲۳ میلیون تردد در محور‌های مواصلاتی قزوین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: در آبان ماه بیش از ۲۳ میلیون و ۶۹۶ هزار تردد در محور‌های مواصلاتی استان ثبت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جواد حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به ثبت بیش از ۲۳ میلیون و ۶۹۶ هزارتردد در محور‌های مواصلاتی استان در ماه گذشته گفت: از این میزان ۱۹ میلیون و ۸۵ هزار و ۵۲۳ تردد معادل ۸۰ درصد مربوط به آزادراه‌ها بوده است.

حق لطفی افزود: بیشترین میزان ترافیک مربوط به هفدهم آبان بود که در این روز آزاد راه قزوین – کرج (رفت و برگشت) با ثبت تردد ۱۳۵ هزار و ۹۱۴ وسیله نقلیه بیشترین تردد را به خود اختصاص داده است.

او اضافه کرد: از مجموع تردد شمارش شده استان، ۳ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۶۸۴ تردد معادل ۱۴.۲۳ درصد سهم وسایل نقلیه سنگین بوده است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، محور بوئین زهرا – دانسفهان و بالعکس با ۱۲۶ هزار و ۶۶۷ وسیله (معادل ۲۸.۵ درصد)، بیشترین سهم درصد تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص داده است.

حق لطفی افزود: متوسط نرخ جریان ترافیک (تعداد کل خودرو‌هایی که در یک ساعت از یک مقطع عبور می‌کنند) در راه‌های مواصلاتی استان معادل ۵۵۸ وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

او اضافه کرد: بیشترین متوسط نرخ جریان ترافیک در آبان ماه، مربوط به آزاد راه قزوین- کرج با ۲ هزار و ۳۹۹ وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

حق لطفی متوسط سرعت تردد در آزادراه‌ها را ۸۷ و متوسط سرعت در سایر محور‌های استان را ۷۳ کیلومتر در ساعت عنوان کرد و گفت: بیشترین متوسط سرعت در این ماه ۱۰۷ کیلومتر درساعت مربوط به آزادراه زنجان - قزوین بوده است.

او اضافه کرد: در ماه گذشته ۲۴ درصد وسایل نقلیه، فاصله طولی مجاز بین دو خودرو را رعایت نکردند، بیشترین تخلف رعایت نکردن فاصله طولی مربوط به آزاد راه قزوین - کرج با ۸۰۷ هزار و ۷۴۰ وسیله نقلیه (معادل ۴۷ درصد) بوده است.

انتهای پیام/ک

هشتاد درصد از ترددها مربوط به آزادراه ها است 

برچسب ها: حمل و نقل ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار