وزیر اخراجی دولت آمریکا: ترامپ این پیام را می‌فرستد که می‌توانید هر جنایتی را بدون ترس از مجازات انجام دهید

وزیر سابق نیروی دریایی آمریکا مداخله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور در امور نظامی را حاوی پیامی خطرناک دانست.

ترامپ به نظامیان آمریکا: هر جنایتی که می‌خواهید انجام دهید نگران مجازاتش نباشیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، ریچارد اسپنسر، وزیر سابق نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد مداخله رئیس جمهور در محاکمه یکی از اعضای نیروی دریایی این کشور حاوی این پیام به دیگر نیرو‌های نظامی است که آن‌ها می‌توانند هر کاری را بدون آنکه مجازات شوند، انجام دهند.

اسپنسر در اولین مصاحبه پس از اخراج از مقام خود به «سی بی اس» گفت لازم است ارتش از نظم و انظباط خوبی برخودار داشته باشد و از روند بازنگری آغاز شده در نیروی دریایی دفاع کرد.

وزیر نیروی دریایی سابق آمریکا گفت: زمانیکه ترامپ مانع محکومیت ادوارد گالاگر، رئیس عملیات ویژه نیروی دریایی، که مرتکب جنایت جنگی شده، می‌شود این پیام را به بقیه نیرو‌ها می‌رساند که هر کاری که می‌خواهید انجام دهید بدون اینکه نگران مجازات آن باشید.

این اظهارات اسپنسر کمتر از ۲۴ ساعت پس از اعلام برکناری او از سوی مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا از مقام خود صورت گرفت. وزیر دفاع آمریکا، ریچارد اسپنسر را به دلیل مخالفت با دستور توئیتری ترامپ از کار برکنار کرد. این در حالی است که خبرگزاری فرانسه گزارش داده مارک اسپر از اسپنسر خواسته که از سمت خود استعفا کند.

یک هیئت منصفه نظامی در ماه ژوئیه ادوارد گالاگر، رئیس عملیات ویژه نیروی دریایی آمریکا را به دلیل گرفتن عکس با یکی از اعضای داعش محکوم کرد، اما وی را از اتهام دست داشتن در قتل این فرد مبرا دانست. اگرچه گالاگر به حبس محکوم نشد، تنزل درجه یافت. تا اینکه جمعه گذشته ترامپ در این پرونده مداخله کرد و به نیروی دریایی دستور داد درجه گالاگر را به وی باز گردانند و راه را برای بازنشسته شدن او با حقوق کامل هموار کنند.

اسپنسر از محاکمه داخلی گالاکر دفاع کرده و آن را ضامن نظم و انضباط درونی یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا دانسته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار