اشرف غنی: صلح پایدار فقط با رهبری دولت افغانستان محقق می شود

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان با هیاتی از اعضای مجلس سنای آمریکا که به کابل سفر کرده اند دیدار و گفتگو کرد.

اشرف غنی: صلح پایدار فقط با رهبری دولت افغانستان محقق می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان با هیاتی از اعضای مجلس سنای آمریکا که به کابل سفر کرده اند دیدار و گفتگو کرد.

دفتر مطبوعاتی ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که طرفین در این دیدار درباره امنیت، حکومتداری، رشد اقتصادی و فرایند صلح گفتگو کرده اند.

اشرف غنی در این نشست گفت: برای دستیابی به صلح پایدار باید فرایند صلح با رهبری دولت افغانستان انجام شود و ما برای تحقق این امر، طرح هفت ماده‌ای صلح را تدوین کرده‌ایم که در آن گام‌های عمده از جمله اجماع داخلی، مشورت‌های پایدار در سطح داخل، گفتگو در بعد منطقه‌ای، دنیای اسلام و جامعه‌ جهانی در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: ما برای غلبه بر مشکلات و چالش‌ها با متحدان بین‌المللی خود هماهنگی ایجاد کرده‌ایم و دولت افغانستان در موضوعات اساسی مانند جنگ و صلح با مردم از نزدیک مشورت می‌کند.

وی افزود: مشورت با مردم که سبب گفتگوی ملی شده برای ایجاد توازن و برقراری صلح مهم است.

رئیس جمهوری افغانستان همچنین خاطر نشان کرد: افغانستان، آمریکا و سایر متحدان، با تهدیدات کوتاه مدت و بلندمدت مواجهند که برای مقابله با این تهدیدات باید مبارزات مشترک صورت گیرد.

وی تاکید کرد که برای صلح برنامه دارد و با اجرای آن، جنگ در افغانستان پایان می‌یابد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.