طرح توسعه، تخلیه و بارگیری فله خشک و مایع در بندرانزلی و زیرساخت‌های لازم آن در حال تدوین است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حمیدرضا آبایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان امروز در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به بارندگی زیاد در گیلان و بندرانزلی ایجاد اسکله‌های سرپوشیده برای تخلیه و بارگیری کالا‌هایی نظیر غلات و روغن خوراکی در دستور کار قرار دارد و طرح توسعه، تخلیه و بارگیری فله خشک و مایع در بندرانزلی و زیرساخت‌های لازم آن در حال تهیه و تدوین است تا با مشارکت بخش خصوصی ظرفیت بندر در این بخش به نحو قابل توجهی افزایش پیدا کند.

او، با اشاره به اینکه برای تخلیه و بارگیری کالایی نظیر انواع غلات به هوایی خشک و بدون رطوبت نیاز است، افزود: ایجاد ترمینالی برای تمامی فصول سال، فراهم کردن سیستم‌های انتقال از بندر به سمت سیلو‌ها و انبار‌های دپوی کالا از جمله مواردی است که در طرح‌های توسعه اسکله‌های بندرانزلی گنجانده شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان، فراهم شدن مقدمات اجرای طرح‌های توسعه‌ای در بندرانزلی و جذب مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای اجرای بهترین و کارآمدترین طرح را مورد تأکید قرار داد و گفت: در گذشته سیلو‌های غلات در بندرانزلی وجود نداشت، اما هم‌اینک زیرساخت‌های لازم برای ذخیره‌سازی این کالا فراهم شده است.

آبایی، از ایجاد تجهیزاتی برای تخلیه و بارگیری غلات و روغن مایع با استفاده از دستگاه‌های مکنده در بندرانزلی خبر داد و افزود: هدایت غلات تخلیه‌شده به سمت سیلو‌ها و روغن مایع به سمت مخازن آن از جمله موضوعاتی است که امکانات خوبی برای آن در بندرانزلی ایجاد شده است.

او، از  افتتاح ۴ پست اسکله جدید در بندرانزلی در آینده ای نزدیک و ۲ پست اسکله دلفین برای محصولات نفتی در این منطقه خبر داد و گفت: وجود معافیت‌های مالیاتی، بیمه تأمین اجتماعی به جهت قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد شرایط جذب بیشتر سرمایه‌گذاران در بندرانزلی را فراهم کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان، با بیان اینکه بندرانزلی با توجه به اسکله‌هایی که در آن وجود دارد قابلیت پهلودهی و خدمات‌رسانی به تمام کشتی‌هایی که در محدوده دریای خزر تردد می‌کنند را دارد، تصریح کرد: هم‌اینک هیچ کشتی در دریای خزر وجود ندارد که نتواند در بندرانزلی پهلو بگیرد از طرف دیگر این امکانات رفته رفته در حال تقویت و توسعه نیز هستند.

 

انتهای پیام/م.ع

تدوین طرح توسعه، تخلیه و بارگیری فله خشک و مایع در بندرانزلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.