مس خاتون آباد شهربابک در مسیر تبدیل به صنعت سبز

مدیرامور ذوب خاتون آباد گفت: کارخانه مس خاتون آباد تا پایان سال ۹۸ به صنعت سبز و عاری از آلودگی تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی کریمی فر مدیرامور ذوب خاتون آباد در نشست خبری و در حاشیه بازدید اصحاب رسانه شهربابک از کارخانه ذوب خاتون آباد، با اشاره به اینکه از اهداف شرکت ملی صنایع مس ایران تولیدی با کیفیت، پایدار، ایمن و سبز است، گفت: با راه اندازی کارخانه اسید در ذوب مس خاتون آباد، افزایش تولید و بهره وری، کاهش مصرف انرژی و تولیدی پایدار و سبز را شاهد خواهیم بود.

او افزود: کارخانه مس خاتون آباد تا پایان سال ۹۸ به صنعت سبز و عاری از آلودگی تبدیل می‌شود.

کریمی فر با بیان اینکه بخش عظیمی از گاز تولید شده جذب کارخانه اسید و سپس به اسید سولفوریک تبدیل می‌شود، اظهار داشت: تولید کاتد کارخانه ذوب خاتون آباد از ۸۰ هزار تن به ۱۲۰ هزار تن افزایش می یابد.

مدیرامور ذوب خاتون آباد بوجود آمدن تحریم‌ها را فرصتی برای پیشرفت دانست و یادآورشد: موفق شده ایم با همت همکارانمان در شرکت ملی صنایع مس و کارشناسانی که در اینجا فعالیت می‌کنند بسیاری از مشکلات بوجود آمده را مرتفع کنیم.

او از پیشرفت ۸۵ الی ۹۰ درصدی پروژه اورهال خاتون آباد یاد کرد و گفت: این پیشرفت، نشان از همدلی و ایجاد فضای برد برد در این برنامه است.

کریمی فر با اشاره به اینکه کارخانه اکسیژن خاتون آباد با سرمایه گذاری ۱۹ میلیارد تومان و ۳۱ میلیون یورو به صورت ارزی احداث شده و تا مرحله‌ی نگهداری پیش رفته است، بیان کرد: کارخانه اسید نیز با سرمایه گذاری ۸۳ میلیون یورو احداث شده و مراحل نهایی نصب آن در حال انجام است که همزمان با راه اندازی کوره فلش وارد مدار خواهد شد.

مدیرامور ذوب خاتون آباد به اشتغال ۱۲۰ نفر در کارخانه اسید و اشتغال حدودا ۴۰ نفر در کارخانه اکسیژن به طور مستقیم اشاره کرد و افزود: یکی از شاخص‌های کشور‌های توسعه تولید اسید سولفوریک است و مطمئنا این صنعت در شهربابک باعث خیر و برکت می‌شود و توسعه اجتماعی و فرهنگی شهرستان را در پی خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه اسید ما بازار خوبی در دنیا دارد، اظهار داشت: برنامه اولیه ما استفاده از اسید در مصارف داخلی، صادرات آن در شرایط بهتر و مصرف آن در کارخانه کود شیمیایی در آینده است.

کریمی فر با بیان اینکه تلاش داریم بومی سازی قطعات در شهرستان توسعه یابد و اشتغالزایی را در پی داشته باشد، اعلام کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران از صنایع پایین دستی و کارگاه‌های کوچک باکیفیت در شهرستان حمایت میکند.

انتهای پیام/ی

اشتغال ۱۲۰ نفر در کارخانه اسید شهربابک

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۸:۳۵ ۰۶ آذر ۱۳۹۸
با افتخار شهر من، شهربابك زيبا و غنى
عاليه
آخرین اخبار