رئیس سازمان لیگ والیبال:

فدراسیون مختار است لیگ را تعطیل کند/ سالن‌های والیبال باید به ویدئو چک مجهز شوند

پورحسن گفت: ویدئو چک جزو ابزار کار باشگاه‌ها است باید در ورزشگاه محل میزبانی تیم‌ها نصب و راه اندازی شود.

منوچهر پورحسن رئیس سازمان لیگ والیبال در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  در خصوص تصمیم فدراسیون مبنی بر تعطیلی لیگ برای حضور ملی پوشان در رقابت‌های انتخابی المپیک و اعتراض باشگاه‌های حاضر در لیگ گفت: باشگاه‌ها اعتراض رسمی خود را به فدراسیون اعلام نکردند و اگر هم اعتراضی بوده، در رسانه‌ها مطرح شده است.   ممکن است این تصمیم به سود باشگاه‌ها نباشد، اما اتخاذ چنین تصمیمی از اختیارات فدراسیون است. به هر حال چاره‌ای نیست و باید  نشستی تشکیل شود تا راهکاری برای این مسئله پیدا کنیم.


بیشتر بخوانید: لیگ برتر والیبال پس از هفته دهم تعطیل می‌شود


رئیس سازمان لیگ در ادامه گفت: هنوز لیست اسامی بازیکنانی که برای انتخابی المپیک به تیم ملی دعوت می‌شوند، به دست من نرسیده، اما فکر نمی‌کنم ملی پوشان در بیش از ۵، ۶ باشگاه شاغل باشند. به همین دلیل دوشنبه هفته آینده  نشستی برگزار می‌کنیم تا به باشگاه‌ها پیشنهاد دهیم در صورتی که  ملی پوشان از ۵، ۶ باشگاه باشند، بقیه تیم‌ها به بازی هایشان ادامه دهند و در لیگ وقفه نیفتد تا در سال آینده بازی‌ها فشرده‌تر برگزار نشود.   این تصمیمی نبود که ما از قبل اتخاذ کرده باشیم بلکه راهکاری بود که در لحظه به ذهن ما رسید.

پورحسن افزود: ما از قبل برنامه لیگ را ارائه کردیم و می‌خواستیم قبل از لیگ بازی‌ها را تمام کنیم، اما اکنون بازیکنان خیلی از  تیم‌ها دچار آسیب دیدگی شدند. در حال حاضر شهرداری ارومیه ۲ و فولاد سیرجان ۶ بازیکن مصدوم دارند. امیدواریم بازیکنان ملی پوش در این مقطع دچار آسیب دیدگی نشوند، اما این امکان وجود دارد که در آینده شمار مصدومان بیشتر شود.


بیشتر بخوانید: ظریف: تیم ملی بدون واگذاری یک ست به المپیک می‌رسد/ ۸ سالی است ریالی پاداش نگرفتیم


او درباره مسائل انضباطی در لیگ امسال گفت: خوشبختانه از نظر انضباطی لیگ امسال شرایط خوبی دارد. در لیگ امسال ۲ مشکل در اصفهان و یزد داشتیم که هر ۲ آن‌ها به تیم سپاهان ارتباط داشت که به تازگی به لیگ برتر رسیده است. از تیم‌هایی که در سال‌های گذشته تجربه حضور در لیگ برتر را داشتند هیچ مشکلی گزارش نشد و تا به اینجای کار  شرایط به خوبی پیش رفته است.  

رئیس سازمان لیگ درباره موانعی که در راه تجهیز ورزشگاه‌های ایران به ویدئو چک وجود دارد تصریح کرد: ویدئو چک مانند توپ، تور و سالن است و از اموال باشگاه‌ها به شمار می‌رود و از آن جایی که ویدئو چک جزو ابزار کار باشگاه‌ها است باید در ورزشگاه محل میزبانی تیم‌ها نصب و راه اندازی شود. هر تیمی باید یک سالن اختصاصی داشته باشد و در آن ویدئو چک نصب شود، زیرا نمی‌شود که ۱۴، ۱۵ دوربین را هر هفته جابجا و در ورزشگاهی دیگر نصب کرد. در حال حاضر تنها یک ویدئو چک در فدراسیون داریم که مسئول آن اعلام آمادگی کرده در  صورت درخواست باشگاه‌ها می‌تواند آن را با قیمتی مناسب در اختیار باشگاه‌ها بگذارد.


بیشتر بخوانید: بازیکن سپاهان به کمیته انضباطی احضار شد/ محرومیت شهدابی‌ها از حضور تماشاگر در بازی‌های خانگی


او افزود: برای مسابقات آسیایی و در سالن شماره ۲ همین دوربین را نصب کردیم و به خوبی جواب داد.  

انتهای پیام/ 

اظهارات رئیس سازمان لیگ والیبال 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.