موانع اجرای طرح های عمرانی احصا شود

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت:باید طرح‌های عمرانی در دست اجرای آذربایجان‌غربی به درستی شناسایی و مشکلات و موانع این طرح‌ها نیز احصا شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،جلسه شورای فنی آذربایجان غربی با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و عضو شورای فنی در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.

در جلسه شورای فنی آذربایجان غربی، مشکلات و موانع اجرای پروژه‌های عمرانی از سوی پیمانکاران و فسق قرارداد برخی از پروژه‌های نیمه تمام پیمانکاران آذربایجان غربی به دلیل عدم تحویل به موقع و تخلف در اجرای قرارداد بررسی شد.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی در این جلسه گفت: تاخیر در مراحل اجرا و عدم نظارت و پیگیری پروژه ها‌ی عمرانی و زیربنایی موجب طولانی شدن زمان تکمیل و بهره برداری شده و علاوه بر بهره مندی به موقع مردم از مزایای آن، به دلیل نوسانات قیمت و افزایش هزینه‌های ساخت، خسارت‌های مالی چشمگیری را تحمل می‌کنند که دستورالعمل بررسی و برخورد با مقصرین در دستور کار شورا قرار میگیرد.
 
او افزود: کم‌کاری دستگاه‌های اجرایی و پیمانکاران پروژه‌ها در خصوص اجرای طرح‌های عمرانی در سریع‌ترین زمان ممکن مورد بررسی قرار می‌گیرد تا تدابیر لازم برای بهبود روند طرح‌ها اندیشیده شود.
 
آیدین رحمانی رضاییه افزود: در جلسه آتی این شورا با مشخص شدن برخی کم‌کاری‌ها، مشکلات پیمانکار و طرح برطرف شده و برای ادامه روند اجرای پروژه‌های عمرانی تصمیم نهایی گرفته می‌شود.
 
او ادامه با بیان اینکه اتمام طرح‌های عمرانی از اولویت‌های کاری دولت به شمار می‌رود و این امر می‌تواند در جلوگیری از اتلاف منابع و ارتقای اشتغال و توسعه منطقه بسیار اثرگذار باشد ادامه داد: باید طرح‌های عمرانی در دست اجرای آذربایجان‌غربی به درستی شناسایی و مشکلات و موانع این طرح‌ها نیز احصا شود.
 
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: تا چند روز آینده یکی از طرح‌های عمرانی موفق در دستگاه‌های اجرایی مشخص و اعضای شورای فنی از آن طرح بازدید می‌کنند.
 
او اعلام کرد: اتمام طرح‌های عمرانی از اولویت‌های کاری دولت به شمار می‌رود، زیرا این امر می‌تواند در جلوگیری از اتلاف منابع و ارتقای اشتغال و توسعه منطقه بسیار اثرگذار باشد
 
اسعد، دبیر انجمن پیمانکاران عمرانی استان نیز در این جلسه در دفاع از حقوق پیمانکاران عمرانی استان با اشاره به شرایط اقتصادی کنونی و تحریم‌های ظالمانه گفت: ذر شرایط اقتصادی کنونی فعالین اقتصادی در راس پیکان هجمه اقتصادی قراردارند و با توجه به این شرایط و نوسان قیمت‌ها و عدم دریافت اعتبارات مالی در بازه زمانی مشخص از مشکلات پیمانکاران استان و در نتیجه عدم تحویل به موقع پروژه هاست.

در ادامه این جلسه نحوه اجرای ماده ۴۶ و ۴۸ مربوط به پیمانکاران بررسی و تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شد.
 
انتهای پیام/م
 

برگزاری جلسه شورای فنی

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.