کشف ۲۴۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در شهربابک

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک گفت: ۲۴۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف طی هشت ماه گذشته در چهار هزار و ۱۹ مورد بازدید از مراکز عرضه این مواد و رستوران‌ها کشف، ضبط و معدوم شد.

کشف ۲۴۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در شهربابکبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان مجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک گفت: اداره دامپزشکی با اهداف برقراری امنیت غذایی و تأمین سلامت دام، انسان و غذا و همچنین تأمین استاندارد‌های بهداشتی تولیدات دامی، حفظ و حراست از سرمایه دامی کشور با پیشگیری از ظهور، بروز و شیوع بیماری‌های دامی با شرایط خاص و حفظ و ارتقاء سطح بهداشت عمومی با پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های ناقل به انسان فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهد.

او با بیان اینکه شبکه دامپزشکی شهربابک نیز در طول هشت ماه گذشته اقدامات گسترده‌ای در راستای حفظ سلامت غذایی شهروندان انجام داده است، بیان داشت: واکسیناسیون ۱۴ هزار و ۳۱۲ راس دام سنگین علیه بیماری‌های تب برفکی و لمپی اسکین و بروسلوز، واکسیناسیون ۹۰۰ هزار و ۹۰۹ راس دام سبک علیه بیماری‌های تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، آبله و بروسلوز و واکسیناسیون یک هزار و ۲۵۸ قلاده سگ علیه بیماری هاری از جمله این اقدامات است.

اسدی از ثبت ۱۵ کانون بیماری‌های مختلف در شهربابک خبر داد و تصریح کرد: یک هزار و ۵۹۱ مورد خونگیری دام سنگین، یک هزار و ۵۱۵ مورد تست سل و ۶۵ مورد خونگیری اسب نیز انجام شده است.

او به صادر شدن ۵۶ مجوز جوجه ریزی در شهربابک اشاره کرد و ادامه داد: ۹۱۱ هزار و ۵۰۰ قطعه جوجه طی هشت ماه گذشته به این شهرستان وارد شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک با بیان اینکه در بخش آبزیان چهار مورد ارزیابی بهداشتی از ابتدای سال جاری انجام شده که در پی آن ۱۲ هزار قطعه ماهی به استخر‌های پرورش ماهی این شهرستان وارد شده است، گفت: در بخش پرورش زنبور عسل نیز از چهار مورد نمونه برداری انجام شده از زنبورستان‌های شهربابک، یک مورد بیماری به ثبت رسیده است.

او از ۱۰۶ مورد نمونه برداری از مراکز عرضه شیر خام و کارخانه شیر در شهربابک یاد کرد و بیان داشت: یکی از اصلی‌ترین وظایف این شبکه کنترل و نظارت بر داروخانه‌ها و مراکز درمانی و مایه کوبی است که توسط کارشناسان این شبکه انجام می‌شود و در همین راستا ۲۰۴ مورد بازدید از این مراکز انجام شده است.

اسدی خاطر نشان کرد: طی هشت ماه اخیر ۹ مورد کلاس آموزشی ویژه دامداران، مرغداران، قصابان و دیگر بهره بران برگزار شده که در این کلاس‌ها بیش از ۱۸۰ نفر شرکت کرده اند.

او نظارت بر کشتار دام در کشتارگاه را از مهمترین وظایف دامپزشکی دانست و یادآور شد: طی هشت ماه گذشته ۶ هزار و ۲۹۳ راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه شهربابک کشتار و نظارت بر کشتار این لاشه‌ها به صورت دقیق توسط کارشناس این شبکه انجام شده است و همچنین ۳۹۰ گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای به منظور بارگیری مرغ گوشتی به کشتارگاه، حمل دام زنده و زنبور عسل و حمل گوشت تازه صادر شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک عنوان کرد: با همکاری اداره کل دامپزشکی استان کرمان و همچنین فرمانداری این شهرستان سم رایگان برای سم پاشی جایگاه دام و همچنین سم پاشی دام‌ها خریداری شده که از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۴ هزار متر مربع محل نگهداری دام و ۴۳۴ هزار و ۴۸۰ راس دام سبک و سنگین علیه انگل‌های خارجی سم پاشی شده است.

انتهای پیام/س

۲۴۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در شهربابک کشف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار