آنفلوانزا جان ۳ نفر را در آذربایجان غربی گرفت

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از فوت ۳ نفر بر اثر ابتلا به آنفلوانزا در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،رسول انتظار مهدی معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی  در جمع خبرنگاران گفت: بیماری آنفلوانزا سالیانه موجب ابتلای ۱۵ تا ۲۰ درصد جمعیت عمومی استان و کشور می‌شود.

او افزود: در منطقه مدیترانه شرقی از جمله کشور ما این بیماری ۴ تا ۶ هفته زودتر شروع شده و افزایش یافته است و متاسفانه در استان تاکنون ۳ نفر بدین علت فوت شده اند.

او بیان کرد: علایم بیماری آنفلوانزا با سرماخوردگی شباهت داشته، ولی تفاوت‌هایی دارد از جمله اینکه آنفلوانزا بصورت حاد شروع می‌شود، ولی سرماخوردگی تدریجی است. در آنفلوانزا سرفه، درد عضلانی و خستگی مفرط بسیار بیشتر از سرماخوردگی است.

 انتظار مهدی افزود: لازم است فرد خودمراقبتی انجام دهد یعنی هم مایعات بیشتری مصرف کند و هم استراحت نماید. البته خودمراقبتی با خوددرمانی متفاوت است و از خوددرمانی باید اجتناب نمایند و به پزشک مراجعه کنند و در صورتیکه پزشک نیاز به بستری شدن برای بیمار را دانست بیمار باید تمکین نماید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در ادامه گفت: با رعایت برخی اصول ساده بهداشتی مانند رعایت بهداشت فردی، شستشوی مرتب دستها، خودداری از دست دادن و روبوسی کردن و دفع بهداشتی دستمال‌های استفاده شده  می‌توان از این بیماری پیشگیری کرد.
 
انتهای پیام/م

آنفولانزا در کمین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.