برداشت بیش از یکهزار و ۵۰۰ تن ذرت دانه‌ای در خوزستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از برداشت بیش از یکهزار و ۵۰۰ تن ذرت دانه‌ای از سطح مزارع استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد قاسمی‌نژاد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه عملیات برداشت ذرت تابستانه از روز‌های پایانی آبان‌ماه در استان آغاز شده، گفت: برداشت در سطح ۴۵ هزار هکتار ذرت دانه‌ای و ۲۵ هزار هکتار ذرت علوفه‌ای از سطح مزارع استان آغاز شده است و در این زمینه روند برداشت ادامه دارد.

او بیان داشت: تاکنون حدود یک هزار و ۷۰۰ تن ذرت دانه‌ای از سطح مزارع استان برداشت و با قیمت ۱۶۰ هزار ریال به کارخانه‌های ذرت خشک کن تحویل داده شده است.

قاسمی‌نژاد افزود: پیش‌بینی می‌شود از کل سطح زیر کشت ذرت تابستانه استان حدود ۳۳۰ هزار تن ذرت دانه‌ای و یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای برداشت شود و این میزان تولید، یک عملکرد مناسب و مطلوب به شمار می‌رود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: همچنین پیش‌بینی می‌کنیم امسال کل ذرت تولید شده در مزارع استان در سال زراعی ۹۸_۹۷، حدود ۴۰۰ هزار تن ذرت دانه‌ای و یک میلیون و ۸۵۰ هزارتن ذرت علوفه‌ای باشد.

به گفته این مقام مسئول، استان خوزستان در حال حاضر با تولید ۳۵ درصد ذرت دانه‌ای رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/گ

ادامه عملیات برداشت ذرت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار