پیشگیری از آلزایمر با دمنوش‌های خانگی

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: با استفاده از دمنوش‌های خانگی می‌توان از آلزایمر و زوال عقل پیشگیری کرد.

داود حاج محمد خانی، محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آلزایمرگفت: معمولا افزاد در سن ۴۵ سالگی دچار سردی و خشکی و از ۶۰ سالگی به بعد دچار سردی و تری اعضا می‌شوند. به همین دلیل ضعف و سستی در اکثر اندام‌ها نمایان می‌شود و فعالیت آن‌ها رو به کاهش می‌رود.

پیشگیری از آلزایمر با دمنوش

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: مغز یکی ازمهمترین اعضای بدن است که ماهیتی سرد و‌ تر دارد و فعالیت آن در طول زندگی لازم و ضروری است.


بیشتر بخوانید: افسردگی در کمین چه کسانی است؟


حاج محمد خانی تصریح کرد: حکمای طب سنتی مغز را جزء اعضای رئیسه می‌نامند که وظیفه اداره قوه نفسانی را به عهده دارد؛ پس با توجه به ماهیت سرد و‌ تر آن با غلبه سردی بر بدن کم‌کم اختلالاتی در عملکرد آن پدیدار می‌شود که این خود زنگ خطری برای شروع فراموشی و ضعف حافظه است.

درمان فراموشی

او بیان کرد: اختلالاتی چون فراموشی، سوال کردن مکرر در یک زمینه، پرسیدن سوالات تکراری به فاصله کم، از یاد بردن نشانی مکان‌ها و نام اشخاص می‌تواند ازعلائم فراموشی باشد که ممکن است منجر به آلزایمر، زوال عقل و از دست رفتن کامل حافظه شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: استفاده بیش از حد میوه‌ها، مصرف زیاد غذا‌هایی با مزاج سرد، استرس، غم و غصه، یبوست، خشکی بینی، تومور‌ها و خواب‌های بیش از حد از دلایل بروز فراموشی و به دنبال آن آلزایمر است. افراد می‌توانند با انجام فعالیت‌های فکری مانند: مطالعه و حل کردن جدول مغز خود را ورزش دهند و از بروز آلزایمر جلوگیری کنند.

حاج محمد خانی با اشاره به راهکار‌های طب سنتی برای جلوگیری از آلزایمر بیان کرد: استنشاق کمی آب در بینی به ویژه در اول صبح، استفاده متناوب از مویز و استفاده مرتب از عطر‌ها و رایحه‌های معطر که به لطافت مغز و سلسله عصبی کمک می‌کند.

او گفت: افراد برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر دمنوش گیاه اسطوخودوس را روزانه یک یا دو فنجان میل کنند؛ این دمنوش در پاکسازی مغز، کمک به تقویت حافظه و نیز برای درمان آلزایمر موثر است.

درمان فراموشی با اسطوخودوس
حاج محمد خانی اظهار کرد: افراد برای تقویت حافظه، پیشگیری از آلزایمر و خون رسانی مغز از ترکیب دمنوش گیاه گل راعی و هوفاریقون استفاده کنند.


بیشتر بخوانید: آرامش قلب را با نوشیدن این دمنوش‌ بدست آورید


او یادآوری کرد: افراد برای تقویت مغز و جلوگیری از آلزایمر می‌توانند ۱۵ گرم برگ گیاه اسارون را در یک لیتر آب جوشانده و روزانه دو فنجان از این دمنوش استفاده کنند.

این متخصص و پژوهشگر طب سنتی افزود: گیاهان افسنتین، اسطوخودوس، باد رنجبویه و هوفاریقون را با هم جوشانده روزانه دو فنجان میل کنند. این دمنوش به بهبود شرایط بیماران آلزایمری می‌کند.

بهبود آلزایمر با دمنوش های گیاهی

او در پایان گفت: افراد برای تقویت حافظه می‌توانند عصاره گیاهان کندر و مصطکی را به نسبت مساوی با ۱۵۰ گرم عسل مخلوط کرده و روزانه ۲ تا ۳ قاشق چایخوری میل کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار