اولویت دستگاه قضایی کوتاه شدن زمان دادرسی است

رئیس دیوان عالی کشور جلو گیری از طولانی شدن زمان دادرسی را مهمترین اولویت فعلی دستگاه قضا برشمرد.

ممانعت از اطاله دادرسی اولویت دستگاه قضابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور در نشست هم اندیشی قضات محاکم تجدید نظر کرمان گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی کرد تا از طولانی شدن پرونده‌های مردم جلوگیری کنیم.

او افزود: ارتقا کیفیت آرا قضات محترم دومین اولویت دادگاه هاست که بایدبه آن توجه شودو رای ها‌ی صادره باید جامع،کامل و واضح باشد و درمحاکم تجدید نظر بایستی مورد تایید باشد.

حجت الاسلام  مرتضوی مقدم با اشاره به اینکه  بی نظمی برخی پرونده‌ها و نقص داشتن در فهرست بندی آن سبب می شود زمان رسیدگی طولانی شود،افزود: با توجه به ورودی پرونده های دادگستری ها باید رضایتمندی مردم هم حل شود و این موضوع در رسیدگی ها مهم و ضروری است.

رئیس دیوان عالی کشور،صبر و حوصله،خوش خلقی و برخورد مناسب را موجب رضایتمندی ارباب رجوع دانستو افزود: حفظ کرامت و عزت مردم مورد تاکیدو توجه رئیس دستگاه قضایی است و باید به آن توجه ویژه شود.

او تصریح کرد: مطالبه گری از ادارات نیز از دیگر وظایف دستگاه قضاست که برای پیشبرد اهداف و برنامه های کاری و رضایت مردم موثر است و اگر نظارت ها دقیق باشد و وظایف ادارات درست انجام شود مردم را به نظام مطمئن تر خواهد کرد.

حجت الاسلام مرتضوی مقدم همچنین بیان داشت: یکی دیگر از اقدامات دستگاه قضا این است که در سفرهای استانی نظارت هادقیق تر انجام می شود و این سیب ارتقا کیفی کارها خواهد شد.

او بیان داشت: وحدت رویه در زمان رسیدگی ها مهم است و باید برای تجمیع کارها به آن توجه شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار