ارتقاء ۲ پله‌ای استان مرکزی در تولید پسته با توسعه باغات زرندیه

استاندار مرکزی گفت: با افزایش و توسعه باغات پسته زرندیه جزو ۳ استان اول تولید پسته کشور خواهیم شد.

ارتقاء ۲ پله‌ای استان مرکزی در تولید پسته با توسعه باغات زرندیهاستاندار مرکزی در حاشیه دیدار از پایانه پسته کشور در زرندیه  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  گفت: در حال حاضر استان مرکزی جزو ۵ استان اول تولید کننده پسته کشور هست که با افزایش و توسعه این باغات پسته این پایانه می‌توانیم ۳۲ هکتار اضافه کنیم که استان مرکزی جزو ۳ استان اول پسته کشور خواهد شد.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی در حاشیه دیدار از پایانه پسته کشور در زرندیه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: در حال حاضر استان مرکزی جزو ۵ استان اول تولید کننده پسته کشور هست که با افزایش و توسعه این باغات پسته این پایانه می‌توانیم ۳۲ هکتار اضافه کنیم که استان مرکزی جزو ۳ استان اول پسته کشور خواهد شد.

آقا زاده افزود: پایانه پسته استان و کشور در زمینی به مساحت حدود ۴۰ هکتار در کنار اتوبان تهران ساوه یکی از کار‌هایی است که انجام شد و تعاونی پسته کاران استان مرکزی این پایانه پسته و این زمین را برای کل کشور گرفت.

او اضافه کرد: علت این کار این است که زمینی که پایانه قراراست در آن احداث شود در فاصله ۲۰ کیلومتری فرودگاه امام هست و در کنار اتوبان پرتردد تهران به ساوه و غرب کشور هست.

استاندار مرکزی بیان کرد: اینجا یکسری مشکلات داشت و از سال‌های قبل قرار شد یک کارگروه تخصصی در خصوص بررسی مشکلات پایانه پسته و رفع آن‌ها اقدام کند و این پایانه در کنار حدود ۳۰ هزار هکتار زمینی است که می‌تواند پسته اری شود در آینده و در حال حاضر ۸ هکتار از این اراضی زیرکشت پسته است.

انتهای پیام / ج

با افزایش و توسعه باغات پسته زرندیه استان مرکزیجزو ۳ استان اول تولید پسته کشور خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.