معاون اقتصادی استاندار زنجان گفت: صادرات فرش دستبافت نیازمند ایجاد پایانه صادراتی است که حجم سرمایه‌گذاری بالایی را می‌طلبد.

ایجاد پایانه صادراتی فرش دستبافت نیازمند جذب سرمایه‌گذار استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، فرامرز نیک‌سرشتمعاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان اظهار داشت: فرش دستبافت، یکی از محصولات معتنابه و صنایع دستی مهم استان بوده و فرشبافان ماهری در زنجان وجود دارند، اما این محصول به دلیل نبود پایانه صادراتی از گمرک سایر استان‌ها صادر می‌شود.

اوخاطرنشان کرد: طی جلسات مختلفی که با متولیان این امر چه در بخش دولتی و چه بخش خصوصی داشتیم بیان شد که ایجاد پایانه صادراتی فرش دستبافت، سه هزار میلیارد ریال سرمایه می‌خواهد.

نیک‌سرشت افزود: این حجم سرمایه‌گذاری، هزینه بالایی دارد و هیچ کس نمی‌تواند داوطلب باشد.

او تصریح کرد: این مهم باید در خصوص صادرات سایر صنایع دستی استان زنجان نیز بررسی و راهکار لازم برای آن ارائه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان در خصوص پایانه صادراتی بخش کشاورزی استان زنجان که پس از ۱۱ سال به اتمام نرسیده است، گفت: وقتی هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی، زمان و انرژی خود را برای یک موضوع، صَرف می‌کند انتظار نتیجه و خروجی دارد و در صورت نتیجه‌بخش نبودن، احساس رضایت نمی‌کند.

او اظهار داشت: این تاخیر نیز موجب عدم رضایتمندی سرمایه‌گذار مربوطه و برخی دستگاه‌ها و به‌خصوص موجب انتقاد استاندار زنجان شده است.

نیک‌سرشت خاطرنشان کرد: ادغام پایانه صادراتی بخش کشاورزی با میدان میوه و تره‌بار شهرداری زنجان در گذشته صورت گرفته که اختلافات بعدی بخش خصوصی با سایر دستگاه‌ها را در پی داشته است.

او افزود: کمیته‌ای به دستور استاندار زنجان برای بررسی محمل‌های قانونی این موضوع، تشکیل شده است.

نیک‌سرشت ابراز کرد: شهرداری به عنوان نهاد عمومی انتفاعی نیز مانند بخش خصوصی در پی سود حداکثری بوده، ولی باید پس از بررسی‌های لازم در کمیته مذکور به جمع‌بندی برسیم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.