ترکیه از ناتو خواست نگرانی‌های همه اعضایش را برطرف سازد

وزیر امور خارجه ترکیه گفت ناتو باید نگرانی‌های همه اعضای خود را برطرف کند و آنکارا باید همه آنچه که دیگر اعضای این اتحادیه به دست آورده‌اند را داشته باشد.

ترکیه از ناتو خواست نگرانی‌های همه اعضایش را برطرف سازدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری  آناتولی، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، امروز در یک کنفرانس خبری در آنکارا گفت ناتو باید به نگرانی همه اعضای خود توجه کند و آنچه که برای کشور‌های حوزه بالکان مورد نیاز است، برای ما نیز لازم به شمار می رود.

چاووش اوغلو که به همراه «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق، در این نشست خبری شرکت کرده بود، گفت: «ناتو باید به گونه‌ای رفتار کند که نگرانی همه اعضای این اتحادیه برطرف شود. آنچه برای بالتیک خواسته می‌شود، برای ما نیز لازم است.» او در ادامه به موضوع گروه‌های کُرد در شمال سوریه و عراق پرداخت و گفت: ترکیه هم به دولت مرکزی عراق و هم به گروه‌های کُرد در خصوص ادامه حضور «ی‌پ‌گ» و «پ‌ک‌ک» (که آنکارا آن‌ها را تروریستی می‌نامد) و همچنین گروه فتح الله گولن که مسئول کودتای ۲۰۱۶ می‌باشد، اطلاع رسانی کرده است.

چاووش اوغلو در ادامه افزود «اکنون ۳۵۰ هزار کُرد در ترکیه و بیش از ۲۵۰ هزار کُرد سوری در عراق به سر می‌برند. آن‌ها قادر به بازگشت به سوریه نیستند، چون گروه‌های «پ‌ک‌ک» و «ی‌پ‌گ» آن‌ها را تبعید کرده اند.»

پیشتر یک مقام دیپلمات این کشور گفته بود تا زمانی که طرح دفاعی ترکیه که شامل تروریستی اعلام‌کردن «ی‌پ‌گ» است، در ناتو تصویب نشود، آنکارا نیز طرح دفاعی این سازمان برای حوزه بالتیک و لهستان را امضا نخواهد کرد.

آنکارا در ماه اکتبر و پس از آنکه اعلام کرد ناتو تهدید گروه‌های تروریست کُرد «پ‌ک‌ک» و «ی‌پ‌گ» را در امتداد مرز جنوبی این کشور به رسمیت نمی‌شناسد، عملیات نظامی چشمه صلح را در مناطق شمالی و شرقی سوریه به منظور به عقب راندن این نیرو‌ها آغاز کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار