افزایش اندک قیمت نفت آمریکا در آستانه نشست اوپک

انتظار سرمایه‌گذاران برای نشست هفته آینده اوپک باعث افزایش اندک بهای نفت شاخص آمریکا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، تعطیلات روز شکرگزاری در آمریکا و انتظار سرمایه گذاران برای نشست آتی کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک باعث افزایش اندک بهای نفت شاخص آمریکا شد.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با ۱ سنت افزایش به ۵۸ دلار و ۱۲ سنت در هر بشکه رسید. نفت شاخص آمریکا در معاملات پیشین هم با افزایش ۰.۲ درصدی همراه بود. بهای نفت خام برنت هم با ۵ سنت کاهش به ۶۳ دلار و ۸۲ سنت در هر بشکه رسید.

نشست آتی کشور‌های عضو و غیرعضو سازمان (اوپک) قرار است در هفته آینده برگزار شود. کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک از پیشتر سطح تولیدات نفتی خود را کاهش داده اند تا بتوانند باعث افزایش قیمت طلای سیاه شوند. تحلیلگران بر این باورند که به دلیل ادامه افزایش سطح تولیدات نفتی آمریکا، اوپک همچنان به این روند کاهش تولید ادامه خواهد داد.

دیروز (پنجشنبه) هم به دنبال اعلام حمایت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از معترضان ضددولتی در هنگ کنگ، چین به رئیس جمهور آمریکا به دلیل مداخله در این مسئله هشدار داد. به همین دلیل سرمایه گذاران نگرانند که احتمال پایان نیافتن جنگ تجاری میان آمریکا و چین ممکن است بار دیگر بازار نفت را متشنج کند.

رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه قوانین کنگره را که در حمایت از اعتراضات هنگ کنگ به تصویب رسید، امضا کرد. پکن هم هشدار داد که آمریکا در صورت تداوم «اقدام خودسرانه» در مورد هنگ کنگ، متحمل عواقب اقدامات متقابل چین خواهد شد.

اعتراضات در منطقه خودمختار هنگ‌کنگ طی ۶ ماه گذشته پس از مخالفت با استرداد مجرمان به چین آغاز شد و سپس طیف وسیعی از مطالبات را در بر گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار