در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جزئیات انتقال آب سدماملو به شهرستان پیشوا

فرماندار شهرستان پیشوا درباره انتقال آب سدماملو به شهرستان پیشوا توضیحاتی داد.

حسین عباسی فرماندار شهرستان پیشوا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتقال آب سدماملو به شهرستان پیشوا اظهار کرد: آب یکی از نیاز‌های اساسی شهرستان پیشوا است چراکه این شهرستان قطب کشاورزی استان تهران است.

فرماندار شهرستان پیشوا بیان کرد: برداشت بی رویه از آب‌های زیرزمینی باعث فرونشست زمین در شهرستان پیشوا شده است و در ۲ سال اخیر در مصرف آب شرب با مشکلاتی مواجه شدیم.

وی افزود: آب سدماملو مدتی است که به ورامین و قرچک رسیده است، اما هنوز پیشوا از این سد بهره‌مند نشده و قرار است از چند روز آینده پروژه انتقال آب کلید خورد و ۶ ماهه پروژه تحویل داده شود.


بیشتر بخوانید: واکنش فرماندار دماوند به نفوذ فاضلاب به سد ماملو 


عباسی گفت: قرار است از این انتقال آب برای مصرف خانگی استفاده شود و برای تأمین آب در کشاورزی قرار است از تصویه خانه جنوب تهران کانالی احداث شود تا در تامین آب برای کشاورزی هم مشکلی نداشته باشیم.

فرماندار شهرستان پیشوا ادامه داد: در حال حاضر برای تامین آب در حوزه کشاورزی از تصفیه خانه جنوب تهران و چاه‌های حفر شده در شهرستان استفاده می‌کنیم و پس از تاسیس کانال جدید برای انتقال آب از تصفیه خانه امیدواریم مشکل آب حل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۱:۰۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
قبل از اینکه آب شرب به خانه های ما برسد.بهتر نیست مسیر ورودی پشت سدکه از ورود آبهای فاضلاب شهررودهن که به این رودخانه وارد می شودجلوگیری کرد.آیا حریم رودخانه ها منشا آلودگی این آب ها نیستند.بهتر نیست بیشتر تامل داشته باشیم وشتابزده عمل نکنیم وبه فکر فکر سلامت مردمان حاشیه ی پایتخت نیز باشیم.
آخرین اخبار