عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

باید به دنبال تهیه پیوست آب برای پروژه‌های شهری باشیم

خداکرمی گفت: نباید به تمام پروژه‌های شهری که در هر نقطه‌ای ساخته می‌شوند آب و برق داد، بلکه باید به دنبال تهیه پیوست آب برای آن‌ها باشیم.

باید به دنبال تهیه پیوست آب برای پروژه‌های شهری باشیمبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران در نشست تخصصی آب، فضای سبز و مدیریت شهری با تأکید بر اینکه کمبود آب بحثی جهانی است، گفت: زمانی که به آمار‌ها نگاه می‌کنیم از ۱۰ شهری که امروز با بحران آب مواجه هستند می‌توان گفت تمامی آن‌ها در کنار دریا قرار گرفته‌اند.

او با اشاره به ویژگی شهری مثل قاهره گفت: در شهری مانند قاهره مشکلات موجود در حوزه آب شبیه به کشورمان است که متأسفانه بیشترین سهم آب مصرفی در صنایع کشاورزی است.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه در شهر‌هایی مانند جاکارتای اندونزی و توکیوی ژاپن مشکل آب آشامیدنی وجود دارد، گفت: ما حتی در حاشیه شهر تهران نیز آب آشامیدنی داریم و از سوی دیگر می‌توان نگران شد که چرا در هر مکانی که ساختمانی احداث شده خودمان را موظف به دادن آب و برق به آن‌ها کردیم و باید ما به این نکته برسیم که امروز دنیا با موضوع کمبود آب دست و پنجه نرم می‌کند و شاید تا سال‌های آینده برخی از شهر‌ها به دلیل کم آبی از بین بروند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به نقش مدیرتی یکپارچه گفت: زمانی که ما از مدیریت یکپارچه آب حرف می‌زنیم متأسفانه مشاهده می‌کنیم که در معاونت‌ها و مدیریت‌های مختلف به این موضوع پایبند نیستیم و اعتقاد من این است باید تمام پروژه‌های اجرایی در شهر پیوست آب داشته باشند تا به موضوع برگشت آب توجه شود.


بیشتر بخوانید: باید سیاست‌های محیط زیستی پایتخت را تغییر دهیم


خداکرمی تصریح کرد: ما در مدیریت مصرف آب باید به آب خاکستری یا همان پسآب ناشی از فاضلاب توجه کنیم و شرمنده نسل‌های آینده نباشیم.

او ادامه داد: ما در برخی از مواقع مدیریت شهری گذشته را نقد می‌کنیم که چرا اقدام‌هایی را انجام نداده است و باید به این موضوع نیز توجه کنیم که اگر ما امروز عملی مثبت در حوزه مدیریت آب انجام ندهیم، آیندگان ما را نقد خواهند کرد.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که نقش شهرداران نواحی در مناطق نقش پررنگی در حفظ آب و کاهش مصرف آن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار