نیروی دریایی، حافظ امنیت آبراههای بین المللی

معاون عملیات ارتش گفت: نیروی دریایی حافظ امنیت آبراه‌های جهان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، امیر دریادار محمود موسوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز گفت: هم اکنون ناوگروه رزمی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هزاران کیلومتر دورتر از آب‌های سرزمینی خودمان در حال اسکورت یگان‌های تجاری و نفتکش است تا به دشمنان ثابت کند که نخواهند توانست صادرات نفت جمهوری اسلامی را به صفر برسانند.

او گفت: ما به هر قیمتی از یگان‌های خودمان دفاع خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد چرخه واردات و صادرات تحت شعاع قرار گیرد.

معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه تولید امنیت نیاز به تجهیزات دارد، ادامه داد: در بحث عرصه دریا قادر هستیم یگان‌های شناور رزمی با تناژ بالای یک هزار و ۵۰۰ تن را تولید کنیم که نمونه آن ناوشکن جماران بود.

امیر دریادار موسوی تصریح کرد: اگر دشمنان تاکنون تعرضی به جمهوری اسلامی ایران نداشته اند، به خاطر توان بازدارندگی نیرو‌های مسلح اعم از سپاه، ارتش و بسیج است و در عمل ثابت کرده ایم در دفاع از کشور با هیچ کشوری مماشات نخواهیم کرد و از هیچ حرکت و اقدامی برای دفاع از خودمان چشم پوشی نخواهیم کرد و با حداکثر توان و قدرت مدافع مملکت و مردم خواهیم بود.

او با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پهنۀ بین‌المللی حضور مقتدرانه دارد ادامه داد: این موضوع مهم حاصل مواجهه و نبرد چهل ساله ملت بزرگ ایران با استکبار جهانی است.

معاون عملیات ارتش با اشاره به هدف خود از سفر به تبریز گفت: این سفر با هدف اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر ارتقای فرهنگ دفاع دریایی در بین مردم است و باید کاری کنیم تا حتی استان‌هایی که در مجاروت دریا نیستند، به ظرفیت‌های دریا شناخت پیدا کنند.

موسوی خاطرنشان کرد: هفتم آذرماه روز شهادت دریادلانی از نیروی دریایی بوده که برای حفظ مرز‌ها از تجاوز دشمن به فیض شهادت نائل شده و به همراه دیگر نیرو‌های مسلح و بسیج در ۸ سال دفاع مقدس از خاک جمهوری اسلامی مردانه و عزتمدارانه دفاع کرده و رویای دستیابی به ایران و رسیدن ۳ روزه به تهران را درهم شکستند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار