مردم، در فصل سرما بیشتر خون اهدا کنند

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی از مردم استان خواست در فصل سرما بیشتر خون اهدا کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، عاملی مدیر کل انتقال خون استان  گفت: در فصل سرما تعداد مراجعه کنندگان اهدای خون و به دنبال آن ذخایر خونی در استان کاهش می‌یابد و ضروری است مردم در این فصل بیشتر خون اهدا کنند.

او با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ۸۰ واحد خون در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان توزیع می‌شود افزود: ذخایر گروه‌های خونی منفی کمتر از ذخایر گروه‌های مثبت، اما مصرف گروه‌های خونی مثبت بیشتر از گروه‌های منفی است و نیاز است مردم با هر گروه خونی، به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

عاملی گفت: گلبول قرمز تا ۳۵ روز و پلاکت خون فقط ۳ تا ۵ روز قابل نگهداری است و کاهش مراجعه کنندگان در فصل سرما سبب افت ذخایر خونی می‌شود.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه ذخایر خونی در هر حالت باید به اندازه مصرف ۷ تا ۹ روز استان باشد افزود: به طور معمول و در بقیه فصول سال روزانه از ۸۰ نفر خونگیری می‌شود، اما این تعداد در فصل سرما به کمتر از نصف کاهش می‌یابد.

او با اشاره به اینکه پایگاه انتقال خون این اداره کل واقع در میدان جانبازان بلوار پاسداران بیرجند هر روز از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ برای خونگیری از مردم باز است گفت: فردا ۹ آذر این پایگاه به طور ویژه برای اهدای خون مردم از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۹ دایر است.

عاملی افزود: از آغاز امسال ۱۸ هزار و ۳۱۵ نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۳ هزار و ۴۲۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

۷۰ درصد اهدا کنندگان خون خراسان جنوبی، اهدا کننده مستمر هستند.

انتهای پیام/ ط ا

۷۰ درصد اهدا کنندگان خون خراسان جنوبی، اهدا کننده مستمر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.