تفاهم‌نامه مشترک مرزی بین ایران و پاکستان امضا شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: تفاهم‌نامه هفتمین کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان با ۲۲ بند به امضا طرفین رسید.

تفاهم‌نامه مشترک مرزی بین ایران و پاکستان امضا شد به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، نادر میرشکار رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مذاکرات با هیات پاکستانی به طور فشرده و با جوی دوستانه به مدت ۲ روز در زاهدان برگزار شد.

او ادامه داد: سیستان و بلوچستان در ایران و ایالت بلوچستان در پاکستان نقش ویژه‌ای در مبادلات اقتصادی و بازرگانی بین ۲ کشور دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در همین ارتباط مباحثی از قبیل بررسی فعالیت سامانه‌های الکترونیکی و برقراری تبادلات بین سامانه‌ها، حمل و نقل در توسعه زیرساخت‌های ریلی و زمینی مطرح شده است.

او  ادامه داد: در این کمیسیون در نظرگرفتن تعرفه‌های ترجیحی برای ۶۰ قلم کالای ایران و ۶۰ قلم کالای پاکستان بین طرفین مورد قبول واقع شد که نهایتا می‌بایست بین مسئولان ارشد دو کشور به تصویب نهایی برسد.

میرشکار تصریح کرد:در این تفاهم‌نامه طرفین بر اجرای تمامی تصمیمات گرفته شده در کمیته‌های مشترک تجارت مرزی فی مابین، بویژه ششمین مفاد تفاهم‌نامه کمیته مشترک که در تاریخ ۲۳ و ۲۴ مهر سال گذشته در کویته پاکستان به امضاء رسید تاکید و خود را ملزم به اجرای کامل آن‌ها کردند.

او افزود: تاکید اصلی کمیته مشترک تجارت مرزی بر بهبود روابط تجاری دو طرف، روابط اقتصادی و تسهیل تجارت مرزی بود که در هفتمین نشست کمیته مشترک تجارت مرزی و با عنایت به تشکیل کمیته‌های تخصصی با عناوین امورگمرکی و بازرگانی، ترانزیت و حمل و نقل، شیلات و کشاورزی و تعاملات بانکی وسرمایه‌گذاری موارد کارشناسی شده مورد توافق طرفین قرار گرفت.

انتهای پیام/ع

امضا تفاهم‌نامه مشترک مرزی بین ایران و پاکستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار