۲۵۰ بیمار سرطانی از خدمات پرتودرمانی زاهدان بهره گرفتند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: افزون بر ۲۵۰ بیمار امسال از خدمات مرکز پرتودرمانی بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) زاهدان بهره‌مند شدند.

۲۵۰ بیمار سرطانی از خدمات پرتودرمانی زاهدان بهره گرفتند به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سیدمحمد هاشمی‌شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  اظهار داشت: فعالیت مرکز رادیوتراپی و اشعه درمانی بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) زاهدان چرخه درمان بیماران مبتلا به سرطان را در سیستان و بلوچستان تکمیل کرده و این امر مصداق بارز تحقق عدالت در سلامت است.

او  ادامه داد: هر بیمار سرطانی با توجه به نوع بیماری خود در طول دوره درمان بین ۱۰ تا ۳۰ جلسه مورد اشعه درمانی قرار می‌گیرد و روزانه بر اساس برنامه حدود ۵۰ تا ۵۵ نفر در این بخش پرتودرمانی می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: برخی از مردم پرتودرمانی را با برق درمانی اشتباه می‌گیرند این در حالیست که رادیوتراپی روش درمانی است که در آن تومور با اشعه با انرژی بالا تحت تابش قرار می‌گیرد و بیمار در حین درمان هیچگونه درد یا گرمایی احساس نمی‌کند و روند درمان چند دقیقه‌ای بیشتر نیست.

او  خاطر نشان کرد: برای تمامی بیماران بعد از دستور پزشک پرونده درمانی تشکیل می‌شود و نهایتا پس از ۱۴ روز خدمات تخصصی درمان را دریافت می‌کنند.

هاشمی اظهار داشت: راه اندازی مرکز پرتو درمانی زاهدان عملا از صرف هزینه‌های سنگین مسافرت برای درمان بیماران سرطانی سیستان و بلوچستان پیشگیری کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اهمیت پیشگیری اولیه از بروز بیماری‌های مزمن غیرواگیر از جمله سرطان بر ضرورت خود مراقبتی و اصلاح سبک زندگی مردم تاکید کرد و گفت: از آنجا که هزینه‌های بخش درمان سرسام‌آور بوده و تمام کشور‌های دنیا دچار محدودیت‌هایی در منابع مالی حوزه درمان هستند، مناسب‌ترین و عاقلانه‌ترین اقدام برای حفظ سلامت انسان‌ها و ارتقای کیفیت زندگی آنان کنترل عوامل خطر این بیماری هاست.

او فعالیت بدنی منظم، تغذیه مناسب و دوری از دخانیات و الکل را از جمله مهمترین توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی برای کنترل عوامل خطر و پیشگیری اولیه ابتلا به بیماری‌های مزمن غیر واگیر عنوان کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: تشخیص به موقع بیماری سرطان نیز می‌تواند به عنوان گام دوم پیشگیری منجر به کاهش بسیاری از عوارض سوء جسمی و هزینه‌های اقتصادی بیماران شود.

انتهای پیام/ع

راه اندازی مرکز پرتو درمانی زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار