در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شد؛

برگزاری اولین جلسه از نشست های نحن امةٌ واحدة

نخستین جلسه از سلسله نشست‌های «نحن امةٌ واحدة» واحد بین الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‎های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین جلسه از سلسله نشست‌های «نحن امةٌ واحدة» واحد بین الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با عنوان «نارداران» نماد مقاومت اسلامی در جمهوری آذربایجان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

معین رضیئی دبیر واحد بین الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در این نشست که با حضور دانشجویانی از کشور‌های جمهوری آذربایجان، فلسطین، سوریه و سخنرانی حجت الاسلام محمد نظری عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز برگزار شد، گفت: رهبر انقلاب بار‌ها تاکید کردند که جبهه جهانی دانشجویان محور مقاومت برای مبارزه با آمریکا و استکبار جهانی باید تشکیل شود و برگزاری نشست‌هایی از این دست که با همکاری و حضور برادران و خواهران مسلمان با ملیت‌هایی از کشور‌های مختلفِ اسلامی که در ایران به تحصیل می‌پردازند در همین راستاست.

دبیر بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل بیان کرد: در حال حاضر ما باید از حال و روز برادران و خواهران مسلمان خود در کشور‌های اسلامی دیگر باخبر باشیم و با همکاری آن‌ها جبهه مقاومت را تقویت کنیم.

او در ادامه افزود: در سالیان اخیر روابط اسرائیل و جمهوری آذربایجان به قدری نزدیک شده است که سران اسرائیل، جمهوری آذربایجان را خط قرمز دوم خود در منطقه می‌دانند. واقعه نارداران نیز که دولت جمهوری آذربایجان سعی در سانسور آن دارد در اصل خود یک حرکت با ماهیت ضد اسرائیلی است که منجر به شهادت تعدادی از برادران آذربایجانی و ایجاد محدودیت ۴ ساله برای مردم نارداران به وسیله دولت الهام علی اف شد.

در ادامه جلسه حجت الاسلام محمد نظری بیان کرد: اسرائیل و آمریکا به دنبال ایجاد خاورمیانه جدید در برخی از کشور‌ها اغتشاشاتی به وجود آوردند، اما در نهایت موفق به تولد این خاورمیانه جدید نشدند.

او ادامه داد: آمریکا در خاورمیانه پرچم ایجاد خاورمیانه جدید را به دست لیبرال دموکراسی داده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز گفت: داعش در یک روز بیش از ۱۷۰۰ دانشجوی عراقی را کشت که نشان می‌دهد دشمن برای قشر نخبگان کشور‌های اسلامی اتاق فکر و برنامه دارد.

او افزود: سه انقلاب در عالم رخ داده است از جمله کشاورزی، صنعتی و الکترونیکی که آخری در دست آمریکا است و با کمک ابزار رسانه‌ها بر بیشتر کشور‌ها سلطه فکری پیدا کرده است.

به گفته نظری؛ دولت‌ها و سران آمریکا در یک سیاست اشتراک نظر دارند و آن هم سلطه بر جهان است.

این استاد دانشگاه بیان کرد: رسانه و خبرنگاران در عصر حاضر، اهمیت بسیاری دارند به گونه‌ای که حضور یک خبرنگار در جبهه مقاومت از حضور یک رزمنده گاهی با ارزش‌تر است.

او ادامه داد: در نارداران بیش از ۸۰ روحانی در دریا غرق شدند؛ ۳۰۰ هزار نفر قتل عام شد؛ ۱۲۰ مسجد آتش زده شد، چاه‌های نارگین پر از جسد مردم شد و متاسفانه جهان به خصوص جهان اسلام این جنایت‌ها را فراموش کرده است.

نظری گفت: مجامع علمی و دانشگاهی جهان اسلام باید در مورد فجایع نارداران تولید محتوا انجام دهند.

این تحلیگر مسائل بین الملل گفت: حرمت شهدای نارداران باید حفظ شود. در آذربایجان صدای اذان نباید پخش شود یا اسم مذهبی بر کودکان گذاشته شود، اما بهائیت به راحتی در این کشور فعالیت می‌کنند.

او افزود: اسرائیل از نفوذ در آذربایجان به دنبال استفاده ابزاری از یهودیان این کشور، بزرگنمایی تهدید ایران در منطقه و تنفر زدایی از نام اسرائیل در خاورمیانه است.

نظری خاطر نشان کرد: مثلث ایران، سوریه و آذربایجان، مخالف پیشروی اسرائیل در منطقه است برای همین آمریکا در این کشور‌ها نقشه‌های شوم دارد.

در پایان نشست نیز نامه‌ای اعتراض آمیز خطاب به سیاست‌های غلط دولت الهام علی اف پیرامون برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی و ایجاد محدودیت برای گروه‌های اسلامگرا و زندانی کردن و به شهادت رساندن رهبران دینی آن‌ها با امضای دانشجویان فعال حیطه محور مقاومت از کشور‌های فلسطین، لبنان، سوریه، یمن، عراق، نیجریه، کشمیر پاکستان و ایران تهیه شد که متن آن به شرح زیر است:

سالهاست که مذهبیون و اسلامگرایان جمهوری آذربایجان در جهت احیای حقوق اسلامی خود در زندان‌ها به سر می‌برند. آن چیزی که انسان را به خشم می‌آورد این است که حکم دادگاه آنان مغایر با واقعیت است و این عزیزان اغلب با صحنه سازی و به جرم مواد مخدر و سلاح دستگیر می‌شوند.

حق و حقوق اسلامگرایان نسبت به دیگر معترضین، اپوزیسیون غربگرا و حتی تروریست‌ها کمتر است و در بسیاری از موارد با برخورد‌های غیر انسانی مواجه می‌شوند که نمونه‌های آن شخصیت‌های بزرگ نظیر حجج اسلام حاج موصم صمداف، حاج آبگول سلیمان اف و حاج طالح باقرزاده هستند که در زندان‌ها امنیت جانی ندارند و سالهاست زیر شکنجه‌های جسمی و روحی قرار دارند.

برادران دینی ما در شهر نارداران ۵ سال است که به دلیل اعتراض به سیاست‌های ضد اسلامی دولت جنابعالی تحت محاصره و تدابیر شدید امنیتی هستند، در جمهوری آذربایجان که ۸۰ درصد جمعیت آنرا شیعیان تشکیل می‌دهند اسلامگرایی تنها یک ایده و تفکر نیست بلکه یک آرمان محسوب می‌شود. اما متاسفانه سیاست‌های غلط دولت جنابعالی در دوستی و همکاری با دولت کودک کش اسرائیل و ایجاد محدودیت برای مردم حتی در برگزاری شعائر مذهبی، مغایر با اندیشه‌های اصیل اسلامی است به نحوی که سران اسرائیل یک کشور مسلمان و با جمعیت غالب شیعی را خط قرمز خود و دومین سرزمین مادری خویش میدانند. تاریخ گواه است که آینده نگری امام خمینی (ره) در مورد فروپاشی شوروی چگونه رخ داد، امروزه نیز معادلات منطقه حاکی از این است که هژمونی غرب در حال فروپاشی است و همه تحولات بسمت جریان ظهور در حرکت است.

برای اینکه طعم تجربه تلخ دولت‌های منطقه که وابسته به غرب بودند و به دست مردم بیدار از صحنه سیاسی حذف شدند را جمهوری آذربایجان نچشد، لازم است در سیاست‌های ضد اسلامی خود تجدید نظر کرده و به همراهی با اسرائیل و ایجاد محدودیت برای مردم اسلامگرا و رهبران دینی آذربایجان پایان دهید.

اگر به نیرو‌های مذهبی اعتماد کنید یقینا قره باغ اسلامی در ظرف کوتاه مدتی از اشغال ارامنه آزاد خواهد شد. در اندیشه ما دانشجویان جهان اسلام به پیروی از دین ناب محمد (ص) هیچ گونه مرز جغرافیایی و نژادی نمی‌تواند ما را از مطالبه حقوق برادران و خواهران دینی خود در جمهوری آذربایجان باز دارد و اعلام حمایت خود را از آنان فریاد می‌زنیم و خواستار آزادی اسلامگرایان و احیای حقوق آنان بویژه مظلومین حادثه نارداران هستیم.

امضا کنندگان:
اعضای هیئت رئیسه کمیسیون دانشجویی کنفرانس وحدت:
علیرضا فیروزی ایران
عثمان الحکیمی یمن
عدی التمیمی یمن
بدیعة زکزاکی نیجریه
علاء جنید سوریه
علی الفیاض عراق
عباده أمین فلسطین
دانشجویان فعال محور مقاومت در ایران:
معین رضیئی دبیر بین الملل انجمن اسلامی مستقل ایران
محمد درویش لبنان
شادی الحسنی یمن
محمد حسنین میر کشمیر
عمر ابو سمره فلسطین
حسن الارمله سوریه»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار