حفظ هویت فرهنگی و تاریخی روستاها با اجرای طرح بهسازی بافت‌های با ارزش روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: شناسایی روستا‌های با بافت باارزش بالا و غنی درمناطق مختلف این استان با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفته که این مهم با همکاری دهیاری‌ها و بخشداری‌ها امکان پذیر است.

حفظ هویت فرهنگی و تاریخی با اجرای طرح بهسازی بافت‌های با ارزش روستاییبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از تهیه طرح روستا‌های دارای بافت‌های با ارزش به تعداد ۷ روستا در سطح استان خبر داد و گفت: شناسایی روستا‌های با بافت باارزش بالا و غنی درمناطق مختلف این استان با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفته که این مهم با همکاری دهیاری‌ها و بخشداری‌ها امکان پذیر است.

صنعتی منفرد ادامه داد: در حال حاضر طرح روستا‌های دارای بافت با ارزش ۲ روستای درسجین و قلعه مصوب گردیده و ۲ روستای قوزلو و خورجهان در دست تهیه طرح بهسازی بوده و روستا‌های انجلین، جزیمق و لار دارای مصوبه منتخب دفتر مرکزی بنیاد مسکن بوده و در صورت تامین اعتبار مطالعات مربوطه انجام خواهد شد.

او با اشاره به اینکه، بافت با ارزش روستایی طرحی است که با شناسایی و ارتقای فضا‌های با ارزش روستایی، توسعه کالبدی- فضایی روستا را از طریق حفاظت و احیای ارزش‌های فرهنگی، تاریخی و معماری آن به شیوه‌های مناسب و بهینه پیگیری می‌کند، خاطر نشان کرد: بافت باارزش روستایی علاوه بر رونق گردشگری میراثی ماندگار را برای نسل‌های آینده فراهم می‌کند.

صنعتی منفرد با بیان اینکه، تهیه و اجرای طرح بهسازی و احیای بافت‌های باارزش روستایی، نتایج خوبی داشته و سبب احیای بافت روستاها، جذب گردشگران و ماندگاری مردم در روستا‌ها شده است، تصریح کرد: وجود جاذبه و بافت سنتی و اصیل ایرانی و اسلامی با حفظ هویت آن در روستاها، هر گردشگر داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند که سرمایه‌گذاری در این بخش آثار و نتایج مثبتی در بخش‌های مختلف به همراه دارد.

او هدف از اجرای طرح بهسازی بافت‌های با ارزش روستایی را حفظ هویت تاریخی دانست و گفت: حفظ هویت فرهنگی و تاریخی روستا، رونق گردشگری و ایجاد درآمد پایدار در روستا‌ها در احیا و بهسازی بافت با ارزش روستایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با به کار‌گیری معماری همراه با ایده‌های جدید و توجه به نکات فنی، موجب احیای روستا‌ها با هدف گردشگری شده، به طوری که در این راستا گام‌های موثری برداشته شده است.
 
انتهای پیام/ن
 
 

شناسایی روستا‌های با بافت باارزش بالا و غنی درمناطق مختلف این استان با جدیت  انجام می شود

 
 
برچسب ها: مسکن ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.