اجرای بیش از ۵ هزار کیلومتر بهسازی آبیاری و انتقال آب در جنوب کرمان

مدیر آب و خاک جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: تاکنون بیش از ۵ هزار و ۲۰۵ کیلومترطرح احداث و بهسازی کانال‌های ابیاری عمومی و انتقال آب در جنوب کرمان انجام شده است.

اجرای بیش از ۵ هزار کیلومتر بهسازی آبیاری و انتقال آب در جنوب کرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان وحدت برخورداری مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت:تاکنون بیش از ۵ هزار و ۲۰۵ کیلومترطرح احداث و بهسازی کانال‌های ابیاری عمومی و انتقال آب در جنوب کرمان با اعتبار ۱۶۴ میلیارد ریال به طول ۵۹۰ کیلومتر انجام شده است.

او افزود: این طرح‌ها شامل احداث و بهسازی کانال‌های آبیاری عمومی پوشش انهار سنتی و مرمت و لایروبی کانال ها‌ی آبیاری و انتقال آب با لوله‌های پلی اتیلن از سایز ۴۰ تا ۲۰۰ میلیمتر بوده است.

مدیر آب وخاک سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: انجام طرح انتقال آب با لوله باعث، جلوگیری از تلفات آب، راندمان بالا در انتقال و توزیع آب، بهبود تولید، و در نهایت صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی می‌شود.

برخورداری تصریح کرد:با احداث و لایروبی کانال‌های خاکی و بتنی و با مدیریت و هدایت آب‌های سطحی سرگردان به این کانال‌ها کمک شایانی به بهبود و نگه داشت سفره‌های آب زیرزمینی با توجه به بیلان منفی منطقه می‌شود.

انتهای پیام /س

بهسازی کانال های آبیاری و انتقال آب در جنوب کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار