رئیس شورا‌های حل اختلاف فارس خبر داد؛

کاهش زندانیان جرائم مالی شورا‌های حل اختلاف استان فارس

رئیس شورا‌های حل اختلاف فارس گفت: یک هزار و ۲۲۲ نفر از آمار زندانیان جرائم مالی شورا‌های حل اختلاف فارس در مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان فارس اظهار کرد: پیرو بخشنامه آیت الله رئیسی رییس قوه قضائیه مبنی بر ارائه تسهیلات لازم برای جلوگیری از در حبس ماندن محکومان مالی، ملاقات حضوری با زندانیان جرائم مالی حوزه قضایی استان و بررسی جزئیات پرونده آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.

او تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و به منظور اجرای دستور العمل ارسالی، این بخشنامه به سراسر حوزه‌های قضایی شورا‌های حل اختلاف استان فارس ارسال و با تدابیر ریاست کل دادگستری استان و اهتمام و تلاش رؤسای حوزه‌های قضایی استان آمار زندانیان مالی شورا‌های حل اختلاف فارس از یک هزار و ۶۵۷ نفر در مهرماه پارسال به ۴۱۵ نفر تا پایان مهرماه امسال کاهش یافت.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالمهدی موسوی، توجه به مفاد دستورالعمل «ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها» از سوی مراجع قضایی و زندان‌ها را راهکار مؤثری برای رفع مشکلات زندانیان وکاهش آمار زندان‌ها اعلام و بر اجرای دقیق مفاد آن تاکید کرد.

رئیس شورا‌های حل اختلاف فارس گفت: با بهره گیری از ظرفیت‌های حقوقی از جمله آزادی مشروط، تخفیف و تعلیق مجازات می‌توان برای آزادی زندانیان جرائم مالی تلاش کرد.

انتهای پیام/

کاهش زندانیان جرائم مالی در استان فارس

برچسب ها: دادگاه ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار