ترکیه از آغاز انتقال گاز روسیه به اروپا در ماه ژانویه خبر داد

اردوغان از خط لوله «تاناپ» که گاز آذربایجان را به ترکیه منتقل می‌کند بهره‌برداری کرد و گفت خط لوله «ترک‌استریم» که گاز روسیه را به اروپا منتقل می‌کند هشتم ژانویه در استانبول به بهره‌برداری خواهد رسید.

ترکیه از آغاز انتقال گاز روسیه به اروپا در ماه ژانویه خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، امروز در مراسم افتتاح «خط لوله انتقال گاز فرا آناتولی» یا همان «تاناپ» گفت خط لوله انتقال گاز ترک‌استریم که گاز روسیه را به اروپا می‌رساند در هشتم ژانویه در استانبول به بهره‌برداری خواهد رسید.

اردوغان که در مراسم افتتاح خط لوله انتقال گاز تاناپ در شهر «ادیرنه» در نزدیکی مرز یونان بود گفت: «خط لوله تاناپ نماد دوستی میان ترکیه و آذربایجان است و رویای تامین ۱۶ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از سوی آذربایجان برای ترکیه و اروپا محقق شده است.»

پروژه تاناپ به طور رسمی در ژوئن ۲۰۱۸ آغاز شد و از مرز ترکیه با گرجستان تا مرز ترکیه با یونان امتداد یافته و شش میلیارد مترمکعب از گاز آذربایجان را به ترکیه و ۱۰ میلیارد مترمکعب را به اروپا منتقل می‌کند.

اردوغان در این مراسم از افتتاح خط لوله انتقال گاز دیگری نیز خبر داد. رئیس‌جمهور ترکیه در این مراسم گفت: «یک خط لوله انتقال گاز دیگر، یعنی ترک‌استریم، را در هشتم ژانویه در استانبول افتتاح خواهیم کرد.»

ترک‌استریم خط لوله دوقلوی ۵۷۰ مایلی است که از طریق دریای سیاه از روسیه به ترکیه می‌رود و پیش بینی می‌شود سالانه ۱.۱ تریلیون فوت مکعب گاز منتقل کند. این خط لوله شامل دو بخش است، یکی برای تأمین گاز ترکیه و دیگری برای کشور‌های اروپایی.

بنا به نوشته اسپوتنیک، انتظار می‌رود این خط لوله تامین گاز ترکیه و کشور‌های اروپایی را با دور زدن کشور‌های غیرقابل اعتماد مانند اوکراین برعهده بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار