نماز معراج مومن است

امام جمعه همدان گفت: انسان بالاترین ظرفیت و رشد را در عالم دارد و نماز معراج مومن است.

نماز معراج مومن استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،آیت الله شعبانی موثق، امام جمعه همدان در اجلاس استانی نماز گفت: زیر بنای عالم خلقت بر تربیت است و عهد خداوند در خلق انسان را ربوبیت دانست.

او افزود: مربی هستی خدا وند است و استعداد‌های نهفته در انسان را شکوفا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت:انسان بالاترین ظرفیت و رشد را در عالم دارد و نماز معراج مومن است.

آیت الله شعبانی موثقی، اعجاب در خلقت را مربوط به انسان دانست و ادامه داد: استعداد انسان با فحشا و منکر از بین می‌رود و انسان برای هدایت باید در مجرای هدایت اللهی قرار گیرد.

او ادامه داد: شکوفایی استعداد‌ها از طریق هدایت انسان به وسیله  نماز است.

آیت الله شعبانی موثقی ادامه داد: هیچ چیز به اندازه نماز موانع جلوی انسان را بر نمی‌دارد.

او با اشاره به مسوول پذیری در نظام اسلامی گفت: مدینه فاضله در دوران ما مسوول نظام اسلامی باید با شاخصه‌های قران عمل کند.

امام جمعه همدان افزود: مسوول مربی مردم است و مردم روش و سیره مسوولان را دنبال می کند.

او با اشاره به آغاز نام نویسی نامزد های انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مسوول که اهل نماز و خلوت با خدا نباشد نباید مسوولیت بر عهده گیرد و بالاترین مسوولان باید نسبت به نماز و نماز خوان بودن جامعه دغدغه داشته باشد.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: ما نتوانستیم ارزش ها و ذات نماز را به جای تکلیف به کودکان و نوجوانان بشناسانیم.

امام جمعه همدان گفت: استان همدان در ترویج فرهنگ نماز در زمره استان های برتر کشور است و این برای استان ما یک فرصت برای تشویق و توسعه فرهنگ نماز است .

آیت الله شعبانی موثقی  ادامه داد: آمار خوب اقامه نماز در المومنین استان همدان بعد از انقلاب اسلامی در استان بهتر شده است.

 امام جمعه همدان از اینکه استان همدان بین استان های برتر کشور قرار دارد گفت: این برای استان ما یک فرصت برای تشویق و توسعه فرهنگ نماز است و این امر شاید نقطه ضعفی برای سایر استان های کشور است.

حجت الاسلام شعبانی موثق ادامه داد: آمار خوب اقامه نماز در المومنین استان همدان بعد از انقلاب اسلامی در استان بهتر شده است.

انتهای پیام/ا


مسوولان نسبت به ترویج فرهنگ نماز در جامعه حساس باشند 

برچسب ها: اجلاس نماز ، معراج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.