معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد؛

۲۰ عنوان کتاب از تازه‌های نشر شهدا رونمایی شد

حجت الاسلام و المسلمین کاویانی گفت: ۲۰ عنوان کتاب از تازه‌های نشر شهدا رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن کاویانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب از تازه‌های نشر شاهد که در موزه شهدا با حضور محسن پرویز رئیس هئیت مدیره انجمن قلم، بروجردی رئیس سازمان ستاد و کتابخانه ملی و سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه برگزار شد، اظهار کرد: داشته بشر امروز در پرتو تلاش گذشتان شکل گرفته است و مدیون زحماتی است که به عرصه نگارش در آورده است.

۲۰ عنوان کتاب از تازه‌های نشر شهدا رونمایی شد

وی افزود: نشر و ثبت آثار گذشتگان باید به گونه‌ای باشد که آینده گان نیز از آن بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام و المسلمین کاویانی گفت: در هر زمانی که ارتباط انسان با نگارش قطع شد، آیندگان از زمان بی بهره ماندند، نسل‌های آینده حق دارند تا از تاریخ و گذشتگان خود اطلاع داشته باشند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: با پیشرفت صنعت نشر و گسترش یافته‌ها و همچنین امکان نگارش که سختی‌های گذشته را ندارد کار ما سخت خواهد شد، چرا که اگر کم کاری از سوی ما باشد باید پاسخگوی نسل آینده باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین کاویانی گفت: رونمایی کتب امروز بر ۳ فراز است که خود مرتبط با تولید علم و نگارش است.

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته حدود یک هزار و ۷۶۰ عنوان شامل مجموعه وصایا و خاطرات شهدا در بنیاد شهید جمع آوری شده است.

۲۰ عنوان کتاب از تازه‌های نشر شهدا رونمایی شد

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حدود ۵ هزار کتاب در قالب مشارکت و حمایت با موضوع ایثار و شهادت قرار گرفته است و ۵۰ عنوان نیز به زبان‌های زنده دنیا ترجمه شده‌اند.

وی افزود: امروز ۹ کتاب از ۲۰ عنوان مختلف جزء کتاب‌های مرجع از جنس وصایای شهدا هستند که از سراسر کشور و به تفکیک استان‌ها جمع آوری شده‌اند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: ۲ عنوان کتاب نیز حاوی خاطره شهدا، سبک زندگی و شیوه و سیره آن‌ها به نگارش در آمده است.

۲۰ عنوان کتاب از تازه‌های نشر شهدا رونمایی شد

وی افزود: همچنین دو عنوان یادنامه مختص شهدا و ۶ کتاب نیز با عنوان داستان و رمان امروز رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار