تاکید نماینده ولی فقیه در گیلان بر ضرورت ترویج هر چه بیشتر عفاف و حجاب

آیت الله فلاحتی گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب باید این مقوله مهم فرهنگی را در مهد کودک‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها آموزش داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان در چهارمین نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان که با کارگروه عفاف و حجاب در دانشگاه و مدارس برگزار شد، بر ضرورت ترویج هر چه بیشتر عفاف و حجاب تاکید کرد و گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب باید این مقوله مهم فرهنگی را در مهد کودک‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها آموزش داد.

او افزود: مدیران و مسئولان دستگاه‌های آموزشی، فرهنگی و اجرایی باید بیشتر از دیگر قشر‌ها در روند حفظ و احیای عفاف و حجاب نقش آفرین باشند.

نماینده، ولی فقیه در گیلان، همچنین تبلیغات میدانی از قبیل نصب بنر و تراکت را در روند ترویج عفاف و حجاب موثر دانست و اجرای جدی فریضه امر به معروف و نهی از منکر با محوریت عفاف و حجاب به صورت پایلوت و محله محور را خواستار شد.

آیت الله فلاحتی، در ادامه بهترین شیوه پیشگیری از پدیده‌ی نامیمون بدحجابی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی را اجرای قوانین این بخش در دانشگاه‌ها و آشنایی دانشجویان با آیین نامه‌های انضباطی مراکز آموزش عالی عنوان کرد و گفت: بسیاری از دانشجویان از وظایف خود در خصوص نحوه پوشش و رعایت شئونات اخلاقی آگاه نیستند.

او، ظرفیت رسانه ملی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را قابل توجه و اثر گذار دانست و از متولیان فرهنگی و تربیتی خواست برای ساخت برنامه‌ها و تهیه پیام‌های کوتاه تبلیغی و اثر گذار، با صدا و سیما تعامل داشته باشند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان در بخش دیگری از سخنان خویش، بر رعایت عفاف و حجاب در ادارات و دستگاه‌های دولتی تاکید کرد و گفت: متولیان اجرای امر به معروف و نهی از منکر اجرای این فریضه الهی را در دستگاه‌های دولتی جدی‌تر بگیرند.

آیت الله فلاحتی، در پایان بهره مندی شایسته از ظرفیت مساجد و اماکن مذهبی را یادآور شد و تصریح کرد: متولیان مساجد پخش اذان سه گانه از مساجد را برای گسترش فرهنگ دینی باید مورد توجه قرار دهند.

حسن کربلایی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان نیز از اقدامات انجام شده در خصوص حفظ و ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب گزارش داد و گفت: تشکیل گروه اندیشه ورز یکی از اقدامات این ستاد در زمینه بهره گیری از دیدگاه‌های علمی و سازنده صاحب نظران برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ عفاف و حجاب است.

در ادامه چهارمین نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان روسا و نمایندگان دانشگاه‌ها و دیگر اعضای این ستاد نظرات خود را در خصوص راه‌های رسیدن به اهداف پیش بینی شده برای حفظ و ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب بیان کردند.

 

انتهای پیام/م.ع

نماینده ولی فقیه در گیلان بر ضرورت ترویج هر چه بیشتر عفاف و حجاب تاکید کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.