وزیری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

می‌خواستم تیر و کمان را برای همیشه کنار بگذارم/ در المپیک برای مدال می‌جنگم

کماندار کشورمان گفت: کسب سهمیه برای من کافی نیست و به دنبال مدال المپیک هستم.

میلاد وزیری کماندار تیم ملی کشورمان پس از مسابقات آسیایی و کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: مسابقات قهرمانی آسیا بالاترین سطح مسابقات در آسیا است. مهد تیر و کمان دنیا آسیا است و از آن جایی که بیشتر مربیان دنیا آسیایی هستند، می‌توان گفت ۷۰ درصد قهرمانان دنیا آسیایی هستند و به همین دلیل مسابقات قهرمانی آسیا یکی از دشوار‌ترین مسابقات بین الملی است. در مسابقات کسب سهمیه هم حساسیت بسیار بالا بود و حتی تیم‌هایی که ضعیف‌تر بودند با قدرت بیشتری در این مسابقات شرکت کردند که شرایط را برای تمام ورزشکاران سخت کرده بود.


بیشتر بخوانید: عبادی: سطح مسابقات قهرمانی آسیا بسیار بالا است/ کشور‌ها به اهمیت کامپوند پی بردند


وزیری درباره کسب سهمیه المپیک و برنامه خود برای حضور در این رقابت‌ها گفت: به توانایی هایم برای حضور دوباره در المپیک ایمان داشتم و باید این بار بتوانم نتیجه بگیرم، زیرا حضور صرف در المپیک هدف من نبوده و نیست. پیش از این هم در المپیک بودم و با خودم عهد کردم اگر یکبار دیگر به این مسابقات رسیدم، دست پر برگردم.  

عضو تیم ملی ریکرو ایران گفت: می‌دانستم کسب سهمیه برایم دور از دسترس نیست و در ۵، ۶ سالی که از میادین دور بودم، تمریناتم را به صورت انفرادی پیگیری می‌کردم. شاید خیلی‌ها باور نداشتند که من بتوانم سهمیه بگیرم و می‌گفتند دوران ورزشی من تمام شده، اما برخی‌ها مانند خانواده ام و صالحی امیری من را باور داشتند و از من حمایت کامل کردند. یکسال پیش تصمیم گرفته بودم برای همیشه تیر و کمان را کنار بگذارم، اما صالحی امیری و قاسمی مشاور او اجازه ندادند این اتفاق بیفتد و هر کاری توانستند انجام دادند تا به هدفی که داشتیم برسیم و خدارا شکر رو سفید شدم.


بیشتر بخوانید: عملکرد کامپوند و ریکرو رضایت بخش بود/ دبیرکل فدراسیون جهانی به ما تبریک گفت/ نعمتی برای کسب سهمیه المپیک کار دشواری داشت


او در واکنش به این که کمانداران ایرانی هیچ وقت نتوانستند از مرحله نخست المپیک صعود کنند عنوان کرد: اگر باور به کسب مدال در المپیک نداشتم برای کسب سهمیه هم اقدام نمی‌کردم. صعود از مرحله اول من را راضی نمی‌کند و فقط می‌خواهم در المپیک روی سکو بروم، اما نمی‌شود گفت که امکانات نداریم و باید با همین شرایط پیش برویم، زیرا چنین رویه‌ای دیگر جواب نمی‌دهد و کشور‌های خیلی ضعیف تری مانند بوتان، نپال و مالزی که  تا چند سال پیش در تیر و کمان هیچ اسم و رسمی نداشتند، با انجام یک برنامه ریزی خوب و سرمایه گذاری مناسب  از ما پیشی گرفتند. باید این اتفاقات برای ما هم بیفتد تا بتوانیم با تیم‌های قدر دنیا رقابت کنیم.  

وزیری گفت: پتانسیل کمانداران ایرانی خیلی بالاتر از رقبای خارجی است، اما از نظر تجربه حضور در مسابقات بین المللی و تجهیزات خیلی از آن‌ها عقب‌تر هستیم و با کمی توجه می‌توانیم اتفاقات خوبی برای تیر و کمان ایران رقم بزنم.


بیشتر بخوانید: یک سهمیه تیراندازی با کمان ایران در المپیک قطعی شد


کماندار کشورمان درباره شانس ایران برای کسب سهمیه تیمی المپیک در رقابت‌های جهانی آلمان و گفت: مسابقات جهانی آلمان آخرین فرصت برای کسب سهمیه المپیک است و ما در هر ۲ بخش بانوان و مردان شانس کسب سهمیه تیمی را داریم. به اعتقاد من شانس ما برای کسب سهمیه تیمی بانوان در این مسابقات بالا است، زیرا بانوان سال گذشته توانستند مقام چهارمی همین مسابقات را به دست بیاورند و اکنون این پتانسیل را دارند تا روی سکو بروند و سهمیه تیمی المپیک را کسب کنند. در همین مسابقات تایلند بانوان ما عملکرد خوبی داشتند و در رده دوم قرار گرفتند؛ بنابراین این امیدواری وجود دارد که بتوانیم سهمیه‌های بیشتری برای المپیک بگیریم، اما تصمیم گیری درباره شرکت کردن یا نکردن ما در مسابقات جهانی آلمان برعهده فدراسیون است.

او در پایان افزود: از خانواده ام صالحی امیری و مشاور او قاسمی که در این مدت زحمات زیادی برای من کشیدند و فدراسیون که با تمام توان تلاش می‌کند تا اتفاقات خوبی برای تیر و کمان ایران رقم بخورد، تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/ 

اظهارات میلاد وزیری پس از کسب سهمیه ریکرو 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار