شعبانی بهار در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

عملکرد کامپوند و ریکرو رضایت بخش بود/ دبیرکل فدراسیون جهانی به ما تبریک گفت/ نعمتی برای کسب سهمیه المپیک کار دشواری داشت

رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: می‌توانستیم در بخش بانوان هم سهمیه بگیریم، اما نعمتی برای کسب سهمیه کار خیلی دشواری داشت.

غلامرضا شعبانی بهار رئیس فدراسیون تیر و کمان در گفت و گو با  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  در خصوص کسب سهمیه المپیک در رشته ریکرو  گفت: میلاد وزیری مدت زیادی از مسابقات دور بود و جای خوشحالی داشت که پس از دوری طولانی مدت از میادین، توانست بازگشت موفقیت آمیزی داشته باشد و سهمیه المپیک بگیرد.  

عملکرد کامپوند رضایت بخش بود

شعبانی بهار درباره نتایج کمانداران کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه گفت: در مسابقات قهرمانی آسیا، هر ۲ تیم کامپوند و ریکرو ما شرکت کردند و با توجه به سابقه‌ای که تیم ملی کامپوند داشت، توانستیم در بخش تیمی مردان، به رده سوم برسیم. در مجموع می‌توانیم بگوییم عملکرد کامپوند در رقابت‌های آسیایی تایلند رضایت بخش بود.


بیشتر بخوانید: یک سهمیه تیراندازی با کمان ایران در المپیک قطعی شد


دبیرکل فدراسیون جهانی به ما تبریک گفت

تاکنون در ریکرو هیچ مقامی نداشتیم، اما خوشبختانه نیرو‌های جوانی به تیم ملی ریکرو تزریق شدند که در تیم‌های ملی پایه موفقیت‌های خوبی داشتند. برخی از بازیکنان تیم ریکرو مورد توجه دبیرکل فدراسیون جهانی قرار گرفتند و او بابت استفاده از بازیکنان جوان در این سطح از مسابقات به ما تبریک گفت. ریکرو در مسابقات بین المللی کار خیلی سختی دارد. در مجموع عملکرد تیم ملی ریکرو بد نبود، اما در آینده باید بهتر از این باشد که لازمه پیشرفت این تیم، توجه بیشتر فدراسیون و وزارت ورزش به این رشته المپیکی است.  

نعمتی برای کسب سهمیه المپیک کار دشواری داشت

خوشبختانه توانستیم در بخش مردان  یک سهمیه المپیکی بگیریم. هرچند می‌توانستیم در بخش بانوان یک سهمیه دیگر بگیریم، اما متاسفانه گاهی اوقات اتفاقاتی پیش می‌آید که برخی چیز‌ها امکان پذیر نیست. نعمتی برای کسب سهمیه کار خیلی دشواری داشت و بدشانسی او رو به رو شدن با کمانداری از  هند بود که به مقام قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت.


بیشتر بخوانید: عبادی: سطح مسابقات قهرمانی آسیا بسیار بالا است/ کشور‌ها به اهمیت کامپوند پی بردند


برای شرکت در مسابقات جهانی آلمان هنوز به جمع بندی نرسیدیم

مسابقات جهانی آلمان در بخش تیمی برگزار می‌شود و مانند مسابقات تایلند که ۳ سهمیه انفرادی در هر یک از بخش‌های بانوان و مردان توزیع می‌شد، در این مسابقات ۳ سهمیه تیمی در هر یک از بخش‌های بانوان و مردان توزیع خواهد شد. مسابقات آلمان جهانی است و مسلما کار سخت تری داریم، اما هیچ چیز غیر ممکن نیست و اگر تصمیم بر این شد که در این مسابقات شرکت کنیم، باید شرایطی مهیا کنیم تا بازیکنان از نظر فنی و روانی به خوبی آماده شوند تا امیدوارانه برای کسب سهمیه بجنگیم، اما هنوز در این زمینه تصمیمی اتخاذ نشده و ابتدا باید کمیته فنی جلساتی برگزار کند تا در این باره تصمیم گیری شود.  

هیچ وقت از مرحله اول المپیک صعود نکردیم

در المپیک‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ کمانداران ایرانی نتوانستند از مرحله اول صعود کنند و در همان وهله اول حذف شدند. دلیل این موضوع سطح بالای المپیک است. برای موفقیت در المپیک باید به بازیکنان جوان و نوجوان خودمان بیشتر بها دهیم و سرمایه گذاری مناسبی انجام دهیم. از طرف دیگر به حمایت‌های وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و جذب حامیان مالی نیاز داریم.  

برای المپیک ۲۰۲۴ برنامه ریزی کردیم

در حال حاضر بحث ملی مطرح است و حضور پررنگ‌تر بازیکنان ما در مسابقات بین المللی، به ویژه در المپیک مایه افتخار کشور است، بنابراین همه باید متحد شوند تا اتفاقات خوبی برای ورزش کشور رخ دهد. برنامه‌های ما شروع شده و برای المپیک ۲۰۲۴ برنامه ریزی انجام دادیم و در تمام ابعاد بازنگری کردیم. من امیدوارم در آینده بتوانیم شرایطی بهتر داشته باشیم.


بیشتر بخوانید:  تیم کامپوند مردان روی سکو رفت


مشکلات مالی در عملکرد ورزشگاران ایرانی تاثیر منفی می‌گذارد

مشکلات مالی در عملکرد ورزشگاران ایرانی تاثیر منفی می‌گذارد و اگر بتوانیم کمان‌های باکیفیت تری در اختیار بازیکنان بگذاریم، برای بازیکنان  کمپ‌های تمرینی متنوع و با امکانات تری در نظر بگیریم و اردو‌ها و مسابقات بین المللی بیشتری تدارک ببینیم، قطعا نتایج مثبتی خواهد داشت، اما شرایط مالی اجازه نمی‌دهد امکانات لازم را در اختیار تیم‌های ملی قرار دهیم.  ناامید نیستیم و مشکلات و محدودیت‌های کشور را درک می‌کنیم و متناسب با ظرفیت‌هایی که داریم، به کارمان ادامه می‌دهیم.  

باید میان انتظارات و امکانات تناسب وجود داشته باشد

به اعتقاد من باید میان انتظارات و میزان حمایت‌ها و امکانات تناسب وجود داشته باشد و این که شرایط به اندازه کافی مهیا نباشد، اما انتظارات بالا باشد، منصفانه نیست. امیدوارم مشکلات مالی برطرف شود تا از قهرمانان ملی که برای المپیک آماده می‌شوند، بهتر حمایت شود.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار