کاهش تلفات و خسارات در حوادث با آموزش دوره‌های امداد و نجات

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: آموزش دوره‌های امداد و نجات آحاد جامعه، سهم مهمی در کاهش تلفات و خسارات در حوادث دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در آئین افتتاحیه دوره آموزشی آمادگی مقابله با حوادث طبیعی ویژه دستگاه‌های اجرایی استان یزد، گفت: جمعیت هلال احمر، نهادی غیر دولتی و عمومی است که جوانان و نیرو‌های داوطلب، سرمایه‌های آن به شمار می‌روند.

او  افزود: هلال احمر دارای یک سری وظایف از جمله امداد و نجات در جنگ و حوادث و همچنین آماده سازی نیرو‌های امدادی در بین جامعه و تکمیل تجهیزات و جمع آوری کمک‌های مردمی و بازتوانی به بیماران آسیب دیده را بر عهده دارد.

حرازی زاده بیان کرد: عمده اصول فعالیت‌های داوطلبانه در راستای اهداف بشر دوستانه و التیام آلام بشر انجام می‌شود، افرادی در جامعه هستند که همین حس و رفتار بشر دوستانه را در کشور دارند و می‌توانند در کمک رسانی سهم مهمی داشته باشند، ا ما توانمندی و آموزش‌های لازم را ندارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد ادامه داد: بر اساس آموزه‌های دینی، نجات یک انسان همانند نجات یک جامعه است، انتظار جامعه این است آموزش‌ها را در سطح جامعه بیاوریم تا بتوانیم افراد بیشتری را در سوانح، نجات دهیم.

دوره آموزشی آمادگی و مقابله با حوادث طبیعی و غیر مترقبه ویژه پرسنل دستگاه‌های اجرایی استان یزد به مدت یک روز در سالن شهدای امدادگر هلال احمر استان با حضور بیش از ۳۷۰ نفر از کارمندان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

انتهای پیام/ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار