سرمایه گذاری ۱۶۰۰ میلیارد تومانی در هتل‌سازی آذربایجان‌شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر ۱۶۰۰ میلیارد تومان طرح در زمینه ساخت هتل در این استان در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این میزان سرمایه گذاری برای ساخت تعداد ۸ هتل ۴ و ۵ ستاره در حال انجام است، افزود: با ساخت و تکمیل این تعداد هتل ۳ هزار و ۱۰۰ تخت به مجموع تخت‌های اقامتی آذربایجان شرقی افزوده می‌شود.

او گفت: با توجه به لزوم رفع نیاز‌ها و ارتقای رضایت گردشگران، جذب سرمایه گذار در زمینه احداث هتل‌های چند ستاره در دستور کار میراث فرهنگی استان قرار گرفته است به طوری که در سال جاری شاهد اجرای ۹ پروژه فعال سرمایه گذاری شامل هتل‌های ۴ و۵ در تعداد چهار شهرستان هستیم.

آبدار مجموع گنجایش هتل‌های در دست ساخت استان را ۹۶۱ اتاق اعلام و گفت: با سرمایه گذاری صورت گرفته از سوی سرمایه گذاران و آغاز به فعالیت مجتمع‌های یاد شده برای ۲۰۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

آبدار، حرکت در مسیر جذب و هدایت سرمایه گذاران در فرصت‌های سرمایه گذاری صنعت گردشگری به ویژه مناطق نمونه گردشگری استان را امری اجتناب ناپذیر خواند و گفت: از میان این ۹ هتل، ۳ هتل ۴ ستاره در تبریز، یک هتل ۴ ستاره نیز در هر یک از شهرستان‌های جلفا و بناب و همچنین ۲ هتل ۵ ستاره در تبریز و یک هتل پنج ستاره در شهرستان‌های شبستر و جلفا در حال احداث است و این اقدامات فرصت مناسبی جهت توسعه امکانات زیرساختی و ارتقای سطح کیفی گردشگری با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی خواهد بود.

او همچنین از برگزاری ۲۴ دوره آموزشی مرتبط با صنعت گردشگری برای ۱۴۰۰ نفر از شاغلان فعال در تاسیسات گردشگری طی ۸ ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: برگزاری دوره‌های متعدد آموزشی برای منابع انسانی در حوزه‌های مختلف گردشگری می‌تواند نقش مؤثری در شناخت و درک بهتر از این صنعت و ارتقای ارائه خدمات به گردشگران را به دنبال داشته باشد.

آبدار افزود: این دوره‌ها شامل ۷ دوره تخصصی ویژه فعالان حرفه‌ای شاغل در تاسیسات گردشگری و ۱۷ دوره مهارت‌های عمومی مرتبط با گردشگری بوده است.

او گفت: آداب و رفتار حرفه‌ای در صنعت مهمان نوازی و گردشگری، مبانی مدیریت کیفیت در صنعت گردشگری، نوآوری و فناوری‌های جدید در گردشگری، گردشگری پایدار، آشنایی با صنعت گردشگری و اخلاق حرفه‌ای و الگو‌های رفتاری در گردشگری و آشنایی با مسایل امنیتی در صنعت گردشگری از عناوین این دوره‌ها بوده است.

آبدار افزود: در همین راستا دوره‌های آموزشی متعدد در حوزه آشپزی سنتی و بومی نیز برای توسعه صنعت گردشگری استان از ابتدای امسال تاکنون برگزار شده است.

انتهای پیام/ک

تعداد  ۳ هزار و ۱۰۰ تخت به مجموع تخت‌های اقامتی آذربایجان شرقی افزوده می‌شود

 

برچسب ها: صنعت ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار