ویژگی های عسل مرغوب چیست؟

مدیر عامل اتحادیه زنبور داران خوزستان ویژگی های عسل خوب را رسوب گذاری در آن عنوان کرد.

امین کریمی، مدیر عامل اتحادیه زنبور داران خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با بیان اینکه عسل تقلبی به وسیله دست و با مواد قندی تهیه می گردد، گفت: البته همیشه به این شکل نیست و بعضی از عسل‌های تقلبی به وسیله خود زنبور تولید می‌شوند، اما برخی زنبورداران این فراورده را برای جلوگیری از رسوب کردن عسل یا شکرک زدن عسل، روی حرارت بالا می گذراند.

او افزود: تصور رایج میان مردم آن است که شکرک زدن عسل به معنا خوب نبودنش است، در حالی که این مسئله کاملا برعکس است و رسوب کردن عسل یعنی اینکه مرغوب و طبیعی است.

کریمی با اشاره به بحث‌های غیر کارشناسی در شبکه‌های مجازی، اظهار کرد: در اکثر موارد برای مشخص شدن عسل اصل از تقلبی باید آن‌ها را به آزمایشگاه انتقال داد، اما برخی در شبکه‌های اجتماعی راه‌های غیر علمی را برای تشخیص آن عنوان می‌کنند.

مدیر عامل اتحادیه زنبور داران خوزستان بیان داشت: به همین منظور توصیه می‌شود که مردم برای تهیه عسل اصل به مراکز اتحادیه زنبورداران در سطح شهر‌ها مراجعه نمایند، زیرا که عسل‌ها در این مراکز به صورت کامل مورد آزمایش و راستی آزمایی قرار می‌گیرند.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهرستان ایذه بیشترین تعداد زنبوردار و کندو را دارا است، تصریح کرد: شهر‌های مسجد سلیمان، دزفول، اندیمشک، باغملک، شوشتر، اهواز، بهبهان، گتوند و حتی خرمشهر هم تعاونی مربوط به زنبورداری را دارند.

امین کریمی اذعان داشت: زنبورداران خوزستان معمولا در اردیبهشت ماه، و پس از تولید عسل بهار به سمت ارتفاعات زاگرس در استان چهارمحال و بختیاری، کهگلویه و بویر احمد، اصفهان و حتی آذربایجان کوچ می‌کنند و پس از گذراندن زمان در اواخر شهریور و تولید عسل کوهستان در ارتفاعات، دوباره به استان خوزستان مراجعت می‌نمایند و برداشت عسل کنار را در شهرستان‌هایی که این پوشش گیاهی را دارند، انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ ن

شکرک زدن عسل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.