رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان کهگیلویه وبویراحمد :

رصد فعالیت نامزدهای انتخابات مجلس در کهگیلویه وبویراحمد

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در کهگیلویه وبویراحمدگفت: فعالیت نامزدهای انتخاباتی تا زمان برگزاری انتخابات مورد رصد دقیق هیات های نظارت قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حجت الاسلام قدرت الله خرم روز رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در کهگیلویه وبویراحمد گفت: نامزد‌های احتمالی در انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی باید با اشرافیت کامل نسبت به قانون انتخابات به این عرصه حساس ورود کرده و از هرگونه اقدامی که منجر به تشویش اذهان عمومی و یا تبلیغات زودهنگام انتخاباتی شود، به طور جد خودداری کنند.

او ادامه داد:از امروز نیز ثبت نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه استان همزمان با سراسر کشور آغاز شده و روند نام نویسی بر اساس گزارشات رسیده مطلوب است.

خرم روز بیان کرد : هیات‌های بازرسی هم اینک نیز در کنار سایر عوامل اجرایی انتخابات در فرمانداری‌ها حضور دارند و اسناد و مدارک نامزد‌ها را مورد رصد قرار می‌دهند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد: نامزد‌ها موقع ثبت نام باید بر اساس مواد ۲۸، ۲۹ و ۳۰ قانون انتخابات مجلس تمامی فرآیند و شرایط لازم از جمله استعفا از مسئولیت اداری و تاییدیه آن در همان زمان از سوی مقام بالاتر خود را رعایت کرده باشند.

تشکیل هیات‌های اجرایی از امروز

خرم روز ادامه داد: بر اساس مواد ۲۱ و ۲۲ قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی دادستان، فرماندار و مدیرکل ثبت احوال استان به اعضای هیات‌های اجرایی انتخابات اضافه شده اند که فرمانداران باید از امروز ۳۰ نفر از معتمدان محلی را بر اساس شرایط مندرج در قانون انتخابات به هیات‌های نظارت استان معرفی کنند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد : مراحل رسیدگی به صلاحیت‌های داوطلبان در هیات اجرایی انجام می‌شود.

در صورت تایید این ۳۰ معتمد توسط هیات نظارت، فرماندار از آنان برای تشکیل جلسه‌ای با دادستان، رئیس ثبت احوال و هیات‌های نظارت دعوت می‌کند.

این ۳۰ معتمد سپس از بین خود ۸ نفر را انتخاب می‌کنند و این هشت نفر اعضای هیات‌های اجرایی می‌شوند.

این هشت نفر در کنار فرماندار، دادستان و رئیس ثبت احوال یازده نفر می‌شوند و صفر تا صد انتخابات را این ۱۱ نفر انجام می‌دهند.

به گفته خرم روز شورای نگهبان وظیفه نظارت و بررسی صلاحیت نامزد‌ها و روند انتخابات تا روز اخذ رای و اعلام نتیجه نهایی را بر عهده دارد.
انتهای پیام/غ
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.